شما اینجا هستید

اخبار » استقرار ۱۲۰۰ پایگاه برای جمع‌آوری زکات فطریه در استان بوشهر
گروه : اخبار

استقرار ۱۲۰۰ پایگاه برای جمع‌آوری زکات فطریه در استان بوشهر
خبربندر: مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب یک‌هزار و ۲۰۰ پایگاه ثابت و سیار زکات فطریه مردم این استان را جمع‌آوری می‌کنند.

به گزارش خبر بندر محمد رضا میری روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: این‌پایگاه‌ها مجهز به دستگاه کارت‌خوان بوده که با همکاری بانیان مساجد و مراکز نیکوکاری، شورای زکات روستایی، خیریه‌ها، پایگاه‌های مقاومت بسیج، اماکن متبرکه، بهزیستی و معتمدین محلی برای جمع‌آوری زکات فطره مردم استان اقدام می‌کنند.

وی افزود: به منظور جذب حداکثری زکات فطریه مردم دیندار استان، ضمن فعال سازی درگاه‌های الکترونیکی، کد دستوری #۵*۸۸۷۷* فراهم شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: تمهیدات لازم به منظور دریافت فطریه عام، فطریه سادات و کفارات به شکل جداگانه‌ای پیش‌بینی شده است.

میری با اشاره به شماره کارت‌های کمیته امداد استان بوشهر برای پرداخت زکات فطریه، عنوان کرد: شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۲۸۷۹ (ویژه فطریه عام)، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۱۱۴۴ (ویژه فطریه سادات )، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۷۶۸۶ ( ویژه کفاره غیرعمد) و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۹۴۱۰ ( ویژه کفاره عمد ) در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر توجه به ترویج فرهنگ پرداخت زکات عنوان کرد: ائمه جمعه و جماعات، فرمانداران و بخشداران نقش مهمی در زمینه تبیین موضوع پرداخت زکات فطریه دارند و انتظار می‌رود تمهیدات لازم برای جمع‌آوری زکات فطریه در نقاط مختلف استان فراهم کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: خیریه‌ها و موسساتی می‌توانند اقدام به جمع‌آوری زکات فطریه در استان کنند که از قبل مجوز و کارت مخصوص جمع‌آوری زکات را از دبیرخانه شورای زکات استان دریافت کرده باشند.

میری یادآور شد: در سال گذشته بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان فطریه در استان جذب و در جهت رفع مشکلات نیازمندان هزینه شده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۳۷ میلیارد تومان فطریه جذب و هزینه شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تاکید کرد: بر اساس تمهیدات اندیشیده شده مبالغ زکات فطریه بلافاصله پس از دریافت در روز عید با رعایت موازین شرعی بین نیازمندان همان منطقه‌ای که زکات جمع‌آوری شده، توزیع می‌شود.

میری ر خصوص اولویت هزینه‌کرد زکات فطریه گفت: با نیازسنجی‌های انجام شده در کمیته امداد به محض جمع‌آوری زکات فطریه با اولویت به بیماران صعب‌العلاج و فرانشیزهای درمانی، حق استیجاری نیازمندان به مدت سه ماه و خرید وسایل سرمایشی و نیازهای ضروری در همان روز عید به حساب این افراد پرداخت می‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر