شما اینجا هستید

سرخط خبرها » بیست هزار دانش آموز در گناوه مشغول به تحصیل هستند

بیست هزار دانش آموز در گناوه مشغول به تحصیل هستند
خبر بندر:رییس آموزش و پرورش گناوه گفت بیست هزار دانش آموز در۱۳۶ مدرسه در شهرستان گناوه مشغول به تحصیل هستند
به گزارش خبر بندر ضرغام مردانی رییس اداره آموزش وپرورش شهرستان گناوه در نشست رسانه ای خود گفت: جامعه دانش آموزی شهرستان بیست هزار نفراست که در ۱۳۶ مدرسه دولتی و غیردولتی و نزدیک به ۴۰ پیش دبستانی که توسط هزار نفراز همکاران ومسلمان گرامی آموزش می بینند.
وی ابا بیان اینکه سال ۱۴۰۱ سال پرچالش برای آموزش و پرورش بود گفت: در اوایل سال تحصیلی که در اغتشاشات عده ای سعی داشتند در تحصیل دانش آموزان اخلال ایجاد کنند و دانش آموزان را درگیر مسائل حاشیه‌ای کنند که الحمدالله در گناوه کمتر موفق شدند.

مردانی افزود: در مسائل پرورشی وتربیت مدارس، طرح‌های سراسری مدرسه، معلم و دانش آموز تراز انقلاب که توسط استان بوشهر ارائه شده بود را در مدارس شهرستان اجرا کردیم.وبرنامه پیش اجلاس نماز را در گناوه برگزارگردید درحالیکه ما تنها شهرستان برگزار کننده آن بودیم
مردانی ادامه داد جذب واستفاده از روحانیون در مدارس ، فعالیت زمستانه کانون پرورش فکری و دارالقرآن همچنین برگزاری دویست محفل انسی با قرآن در مدارس ، استعدادیابی قرآنی در کل مدارس شهرستان برای آموزش بهتر از دیگر برنامه وکارهای اداره در حوزه پرورشی بوده است.
رئیس اداره آموزش و پرورش گناوه ضمن اشاره به مقام‌ها وافتخار آفرینی‌های دانش آموز آن گناوه ای گفت طی دوهفته آینده از ۳۷۰ از دانش آموزان برتر در این حوزه ها تقدیر بعمل خواهدآمد.
وی در مورد برگزاری اردوی راهیان نور دانش آموزی گفت در جو ملتهب چند ماه گذشته کشور شهرستان گناوه اولین اردوی راهیان نور را در کشور برپا کرد.

ضرغام مردانی در مورد تجهیز مدارس گناوه گفت در تجهیز مدارس در حد توان امکانات خوبی به مدارس داده شده که نسبت به سال‌های گذشته درصد بیشتری است.
مثلا تخته وایت برد ۸۰عدد رایانه ۴۹ دستگاه.کپی ۵دستگاه، کولر دوتکه۲۴ دستگاه،پنجره ای ۹ دستگاه صندلی میز، چرخ خیاطی، صفحه نمایشگر و…از اقلامی هست که توسط آنها مدارس تجهیز شده است.
وی افزود مدارس روستاهای احمدحسین،کلر و سربسته در حال ساخت هستند و استخر دانش آموزی تا دوماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.سالن ورزشی چند منظوره حضرت رقیه که بین سه مدرسه جانمایی شده واز اعتبارت سفر رئیس جمهور بهره‌مند شده تا چند روز آینده عملیات احداث آن آغاز خواهد شد
همچنین عملیات احداث مدرسه مخصوص بیماران اوتیسم در مال قاید به زودی آغاز خواهد شد
مردانی به فعالیت‌های ورزشی دانش آموزان گناوه ای اشاره کرد وگفت دانش آموزان گناوه ای در رشته های فوتسال والیبال فوتبال،طناب زنی، بدمینتون و دو ومیدانی رتبه های برتر استانی را کسب کردند
وی در مورد طرح کشوری انسداد مبانی بیسوادی که به نام طرح شهید محمودوند نام گذاری شده گفت در این طرح که شناسایی افراد بازمانده از تحصیل( در چند سال گذشته) وبرگرداندان آنها به مراکز آموزشی انجام می‌شود. شهرستان گناوه در مقطع دبستان با شناسایی ۱۵۵ نفر و تشویق وهدایت آنها به مراکز آموزشی بهترین آمار را در استان وکشور داشته و حائز رتبه اول شده ودر مقاطع متوسطه اول و دوم نیز نزدیک به پانصد نفر را شناسایی ودر حال هدایت و تشویق به مراکز آموزشی است.
رئیس اداره آموزش و پرورش گناوه با اعلام اینکه آمار کلاسهای دیجیتال شهرستان به۱۹ کلاس رسیده گفت تحول خوبی درمدارس غیر دولتی انجام دادیم از یکطرف شهریه ها ساماندهی شده و ازطرف دیگر حقوق معلمان که در این مدارس خیلی کم بود را طبق اداره کار کردیم و همه را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دادیم وهمه اشکالات ونواقص این مدارس در حال رفع هستند…

وی ادامه داد امسال برای اولین بار متولی برگزاری کنکور سراسری و آزمون استخدامی کشوری با ۶۲۷شرکت کننده به عهده آموزش و پرورش گناوه است.
مردانی در مورد امتحانات آخر سال گفت پایه ششم هماهنگ شهرستانی است که از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود و۱۳ خرداد پایان می یابد
هفتم وهشتم از ۲۰ اردیبهشت آغاز
دهم ویازدهم دو درس آن هماهنگ کشوری است
پایه دوازدهم که همه امتحانات آن هماهنگ کشوری است از۳۱ اردیبهشت آغاز میشه وتا ۲۵ خرداد پایان می یابد.
بخاطر آنکه نمرات امتحانات در کنکور دخالت داده می‌شود داوطلبینی که نمرات سال دوازدهم آنها پایین بوده میتواننددر امتحانات سال دوازدهم شرکت کرده و نمرات بهتری را برای کنکور خود ثبت کنند
گزارش و عکس : مصطفی مظفری

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر