شما اینجا هستید

اخبار » بزرگداشت روز فردوسی در گناوه برگزار شد.

خبربندر: به همت سازمان نیمدری سبز بزرگداشت روز فردوسی در گناوه برگزار گردید.
به گزارش خبربندر؛محمد مظفری دبیر برگزاری این مراسم گفت: مردم استان بوشهر و بخصوص شهرستان گناوه از دیرباز دوستدار شاهنامه بوده و حافظ آن بوده اند و از این رو بسیاری از بزرگان این دیار اشعار شاهنامه را از بردارند.
مظفری با بیان اینکه شاهنامه خوانی یکی از آیین های دیرین و رسوم شایسته مردم این دیار است افزود: شاعران گناوه با پیروی از شاهنامه آثار زیبایی را در طول تاریخ سروده اند.
وی با اشاره به لزوم معرفی ویژگی های شاهنامه به نسل جدید افزود: سازمان مردم نهاد نیمدری سبز در این راستا چند سالی است در بزگداشت این اثر سترگ فارسی برنامه های عمومی برگزار می کند.
مظفری با بیان اینکه تقدیر از پیشکسوتان و بزرگان فرهنگ هنر از برنامه های مهم این نهاد مردمی است گفت: در این مراسم از سالها فعالیت موسیقایی جناب آقای حمید ولی زاده تجلیل گردید.
مظفری ضمن اشاره به حضور و اجرای علیرضا حجتی مرشد برتر کشور و شاهنامه خوان ملی در مراسم بزرکداشت فردوسی در گناوه خواهان توسعه ورزش های زورخانه ای در استان بوشهر شد.
در این مراسم همچنین تعدادی از شاهنامه خوانان گناوه از جمله آقایان علی پور و شهابی شاهنامه خوانی نموده و هنرمند جانباز مهدی خسروانی با ساز کمانچه قطعه حماسی از شاهنامه را اجرا نمود.
لازم به ذکر است این برنامه توسط موسسه نیمدری سبز و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناوه در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس برگزار گردید.
علیکرم نیرم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر