شما اینجا هستید

سرخط خبرها » معاون استاندار بوشهر: برخی پروژه های عمرانی دراین استان غیراستاندارد اجرا شده است
گروه : سرخط خبرها

معاون امورعمرانی استانداری بوشهر گفت: برخی پروژه های عمرانی در این استان بدون توجه به استانداردهای فنی و مهندسی اجرا شده که خسارت ها و هزینه هایی به دنبال داشته است.

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهرشاپور رستمی درشورای فنی این استان افزود: نظارت بر اجرای طرح های عمرانی امری ضروری است و انتخاب پیمانکار برای این طرح ها باید با بررسی سوابق اجرایی ومشورت با مشاور طرح باشد.

وی اضافه کرد: دستگاه های اجرایی که دفتر و بخش فنی ندارند نباید مجری پروژه های عمرانی شوند.

معاون امورعمرانی استانداری بوشهر با اشاره به این که نظارت بر طرح های عمرانی باید در اولویت برنامه های دستگاه ها باشد ادامه داد: پروژه آدینه جم که اکنون اجرا شده مشکلات فنی و عمرانی دارد و باید این مهم مد نظر بنیاد مسکن که برای مقاوم سازی طرح انتخاب شده قرار بگیرد.

وی به ریزش ساختمان فرمانداری شهرستان دیر پرداخت و با بررسی اصول فنی این ساختمان گفت: دراین ساختمان استانداردهای مهندسی و فنی رعایت نشده که سبب تخریب طبقه فوقانی آن شد.

رستمی با اشاره به بازسازی امامزاده عبدالمهیمن بوشهر تاکید کرد: این طرح بدون توجه به اصول اولیه فنی مهندسی اجرا شده که به سبب نداشتن نظارت دچار مشکلات ساختمانی است.

وی افزود: با وجود این که این طرح اکنون ۳۵ درصد پیشرفت دارد اما از ادامه اجرای آن جلوگیری شده است.

رستمی بیان کرد: مشاور و مهندسین دستگاه های اجرایی باید برنامه زمان بندی در بازدید از طرح ها داشته باشند تا پروژه ها با کیفیت به پیش برود.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: هم اکنون دو هزار و ۱۶ طرح عمرانی در استان بوشهر در دست اجراست که برای این طرح ها پنج هزارو ۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود.

وی با تاکید بر رعایت ایمنی و بهداشت در محیط کار یادآورشد: رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشتی در محیط کار و زندگی از آسیب به خود و دیگران جلوگیری می کند که این شرایط توسط پیمانکاران و مجریان طرح های عمرانی باید فراهم شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر