شما اینجا هستید

اخبار » امام جمعه گناوه: مغازه داران گناوه ای با اجرای طرح برکت هرروز صبح قران می خوانند/ نصب بنربزرگ متوفیان یک بدعت است
گروه : اخبار

emamjomeh (5) copy

1111113صدای بندر: امام جمعه گناوه گفت: طرح معنوی برکت زمینه خوبی برای ترویج فرهنگ اسلامی درجامعه بویژه بازاراست که باید در مغازه های گناوه اجرایی شود.

به گزارش صدای بندر به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در جمع اعضای شورای فرهنگ عمومی این شهرستان افزود: این طرح که تاهنوز در استان بوشهر اجرا نشده برای مغازه داران علاوه بر اجر معنوی، اثرات و برکات فراوانی در رزق وروزی آنان خواهد داشت.

وی اظهارکرد: در اجرای این طرح ، مغازه داران هر صبح که مغازه های خود را باز می کنند به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید بپردازند.

امام جمعه گناوه گفت: برای اجرای این طرح در سطح شهر اطلاع رسانی گسترده انجام و از نیمه شعبان شروع شود.

وی در باره بدعت هایی که خانواده های اموات در سطح شهر انجام می دهند ابراز نگرانی کرد و خواستار جلوگیری از بدعت ها شد.

رکنی حسینی، نصب بنر بزرگ متوفی در سطح شهر را از بدعت هایی دانست که به تازگی در سطح شهر مشاهده می شود و می تواند علاوه براین که زیبنده شهر و خلاف فرهنگ جامعه است ذهن رانندگان را متوجه به خود کرده و حادثه آفرین شود.

وی حکاکی اسمای الهی و آیات قرآن روی سنگ قبر اموات را نیز خلاف موازین شرعی دانست و از حکاکان خواست تا دیگر اقدام به نوشتن این مطالب نکنند.

امام جمعه گناوه گفت: مردم در زمانی که قصد فاتحه خواندن بر اموات خودرا دارند روی این سنگ ها عبور می کنند که این می تواند هتک حرمت به اسمای الهی و آیات قرآن مجید باشد.

وی از شهرداری و شورای اسلامی شهر گناوه خواست تا نسبت به آماده سازی قبرستان جدید اقدام و اموات دیگر در قبرستان فعلی که دیگر ظرفیت ندارد، دفن نشود.

وی افزود: مصوبات و تصمیم هایی که در جلسه شورای فرهنگ عمومی اتخاذ می شود باید در جلسه بعدی بررسی و گزارش داده شود.

شهرستان گناوه با بیش از ۹۰ هزارنفر جمعیت در شمال استان بوشهر قراردارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر