شما اینجا هستید

سرخط خبرها » مردم در مورد مسکن مهر خورموج هر چه بگویند حق دارند
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: مردم در بحث مسکن مهر خورموج هر چه بگویند حق دارند زیرا با زحمت مبلغی را جمع‌آوری کرده تا صاحب‌خانه شوند ما باید با تمام توان تلاش کنیم تا واحدی مناسب در اختیار آنها قرار دهیم.

به گزارش صدای بندر به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، شاپور رستمی در جمع مسئولان شهرستان دشتی اظهار داشت: زحماتی که در بخش مسکن مهر خورموج کشیده شده آن طور که باید به کام مردم شیرین باشد شیرین نبوده است اما باید دنبال راهکاری باشیم تا هر چه سریعتر این مشکلات را بر طرف کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در شهرستان دشتی در شهر خورموج افتاد ساکن شدن افراد قبل از افتتاح رسمی و تحویل است که باید پیمانکار به صورت رسمی تحویل می‌داد یادآور شد: تحویل مسکن دارای شرایط خاصی است و این بخش صورت نگرفت و از لحاظ شکل ظاهری و نظام فنی دستگاه باید پاسخگو باشد.

وی تاکید کرد: مسئولیت مسکن مهر بر عهده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که این اداره باید لیست، نفرات و جانمایی را بررسی و چنانچه مشکلی وجود داشته باشد تعاونی مسکن مهر موظف است بر اساس توافقاتی که با اعضا داشته بر اساس قانون مسئولیتی که عهده‌دار بوده اقدام کند.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر همچنین با بیان اینکه استقرار و جانمایی فاز دوم و مسئولیت پاسخگویی به این بخش و مغایرت‌ها بر عهده اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و تعاونی است اضافه کرد: اگر مغایرتی بوده و کسی رفته باشد براساس جدول و لیستی که وجود دارد ملکی که بنام یک فرد است به فرد دیگری واگذار شده باشد باید بررسی شود که چرا این جابجایی صورت گرفته است.

رستمی در ادامه با بیان اینکه چنانچه براساس جانمایی کار انجام نشده باشد سیستم نظارتی، دولت و اداره تعاون ورود پیدا کرده و طبق قانون برخورد خواهیم کرد افزود: اعتقاد بر این داریم که کار مردم باید توسط خود مردم با نظارت دولت انجام شود و بی‌اندازه تعاونی از بعد نظارتی در این قضیه رها شده بود.

وی در ادامه با بیان اینکه مشکلی در مسکن مهر وجود دارد براساس ضعف بخش نظارتی بر این پروژه و ورود بیش از اندازه تعاونی‌ها بوده است تصریح کرد: مطابق ضوابطی که وجود دارد ما هر کدام در چارچوب قوانین و ضوابطی که وجود دارد باید پاسخگوی کارمان تا آخر باشیم.

وی افزود: مردم در بحث مسکن مهر خورموج هر چه بگویند حق دارند زیرا با زحمت مبلغی را جمع‌آوری کرده تا صاحب‌خانه شوند ما باید با تمام توان تلاش کنیم تا واحدی مناسب در اختیار آنها قرار دهیم.

رستمی با تاکید براینکه باید حرف مردم را گوش بگیریم به مردم حق بدهیم، تصریح کرد: نظارت این واحدها باید توسط نظام مهندسی صورت می‌گرفت که متاسفانه مشاور نظارت این پروژه ۴۳۰ واحدی را بر عهده داشته است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: نظارت بخشی است که خودم شخصا ورود می‌کنم و اصلا نیاز به دخالت راه و شهرسازی نیست و در استان ابزار آن را دارم مسیر هم می‌روم د ولی در بحث اجرا وقتی واحدی را مشاهده می‌کنم سیستم تاسیسات آن مشکل دارد اولا این کار که صورت گرفته تعاونی تخصص کاری نداشته است.

رستمی خطاب به مدیر تعاونی مسکن مهر خورموج افزود: ما به عنوان رابط بین مردم و دولت بودیم مردم به شما اعتماد کردند پول دادند تا شما مسائل و مشکلات آنها را حل کنید در حال حاضر در واحدها مشکل وجود دارد پاسخگویی به مشکلات برعهده شماست.

وی ادامه داد: همانطور که در بحث مسائل اداری آن مهلت داده شد به شما هم در مسئله اجرایی آن یک ماه مهلت داده می‌شود تمام مسائل و موضوعات که وجود دارد بلوک به بلوک با نظارت راه و شهرسازی ۳۰ صورتجلسه تنظیم به همراه یک نفر در بلوک‌ها به نمایندگی از مردم که ساکن در آن واحدها هستند امضاء و به ما ارسال شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر