شما اینجا هستید

سرخط خبرها » فشار برای عدم صدور مجوز بزرگداشت دوم و سوم خرداد در بوشهر
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر : ستاد ائتلاف اصلاح طلبان استان بوشهر در پی جوسازی بعضی گروه ها بر عدم صدور مجوز برای همایش حماسه تا حماسه بزرگداشت روزهای دوم و سوم خرداد بیانیه ای صادر کرد

به نام خدا

و مکروا و مکرالله والله خیرالماکرین

دوم و سوم خرداد دو حادثه تکان دهنده در تاریخ ملت بزرگ ایران است. این دو واقعه ی عظیم برای همیشه در تاریخ ما جاودانه شده اند. خالقان هر دو حماسه که یکی در حضور فداکارانه در عرصه دفاع از کیان میهن اسلامی و دیگری در میدان گاه دفاع از حق انتخاب ملتی بزرگ تجلی کرده است، آحاد ملت ایران اند و میراث داران بزرگ این دو نیز، ملت بزرگ ایران است. از این رو بزرگداشت این دو حماسه عظیم رسالتی تاریخی بر دوش همه ماست. هم بدین جهت است که وارثان واقعی این دو حماسه، غم بزرگداشت آن را دارند و دغدغه شان پاسداشت حرمت این دو روز بزرگ است.

۱۷ سال پیش کسانی که سرخوش از پیروزی حتمی در انتخابات ریاست جمهوری ششم بودند، روز دوم خرداد را برگزیدند به این امید که پیروزی دوم خرداد را به سوم خرداد گره بزنند و جشنی همیشگی برگزار کنند اما از آن جا که مکر خدا از مکر مکاران بالاتر است، آن نشد که اقتدارگرایان خواستند. از آن روز به بعد علی رغم تاکیدات آشکار رهبری نظام که دوم خرداد را حماسه خواندند، عده ای از اقتدارگرایان و قدرت طلبان کینه دوم خرداد را به دل گرفته اند و از تکرار نام آن وحشت دارند و درست در تداوم همین وحشت است که عده ای معدود و کم شمار اما مستظهر به کانون های ثروت و قدرت در استان ما نیز به جای شرمساری و عذرخواهی در مقابل هشت سال عملکرد ویرانگر در عرصه های سیاسی و اقتصادی و بر باد دادن ثروت ها و فرصت های بزرگ این کشور، از طریق سایت های زنجیره ای که در این سال ها از رهگذار پول های به غارت رفته این مردم بپا کرده اند، در مقابل برگزاری یک نشست قانونی که حق طبیعی هر یک از شهروندان است، طبق معمول و به قصد ارعاب مسئولان محترم هیاهو بپا کرده و مثل همیشه زبانی جز تهدید و توهین نگشوده اند، غافل از این که فرزندان اصلاح طلب این استان همیشه اصلاح طلب که خود از استخوان خرد کرده های دوران دفاع و حماسه اند، از این هیاهوهای بی پشتوانه چون گذشته هیچ هراسی به دل راه نمی دهند و تهدید قلم های برخی افراد بی هویت و پروار شده با پول حرام را به چیزی نمی گیرند.

فرزندان این سرزمین و کهن دیار که سال های سال بی هیچ چشم داشتی جز به آبادی و سرفرازی این سرزمین نمی اندیشند و در کارنامه شان چز راستی و پاکی و صداقت نبوده است، همچنان محکم و پابرجا بر خواسته های به حق خود پای می فشارند و در این راه جز از خدا نمی ترسند و جز به تعالی و رشد این کشور نمی اندیشند.

مردم بزرگ بوشهر

ما، خدا و شما را به شهادت می گیریم که سکوتمان در برابر هیاهوی هیاهوگران بی منطق و کاسبان همیشگی فتنه، نه از سر ترس بلکه با هدف حفظ آرامش و احترام به قانون است. ما همه دشنام ها و محرومیت ها را به جان می خریم اما با استواری و تاکیدمان بر رعایت قانون در برابر دشنام ها و توهین و تهمت های مدعیان دروغگوی ارزشمداری، فقط سکوت بزرگوارانه می کنیم اما سکوتمان هرگز به معنای مرعوب شدن در برابر مشتی هیاهوگر بی ریشه نیست.

مردم عزیز بوشهر
قانون اساسی جمهوری اسلامی تشکیل اجتماعات قانونی را حق ملت دانسته است. طبق قوانین نظام جمهوری اسلامی برای تجمعات قانونی در فضاهای بسته نیاز به اخذ هیچ مجوزی نیست با این حال ما برای پیشگیری از هر گونه بهانه تراشی، درخواست مجوز تجمع روز جمعه ۲ خرداد را هم به مسئولان استان داده ایم. فراتر از این در اقدامی که در نوع خود بی سابقه است، حتی ریز برنامه هایمان را هم به مقامات مسئول داده ایم تا خیالشان از هر جهت راحت باشد اما تریبون هایی که مدام دم از مردم می زنند و با وجود انگشت شمار بودن، پیوسته از مردم مایه می گذارند، در این چند روز مدام بیانیه های از این جا و آن جا دستور داده شده را صادر می کنند تا نه ما بلکه مسئولان را در صدور مجوز این مراسم قانونی دچار تردید کنند.

شگفتا کسانی که هر گاه بی اذن و اجازه در هر مکانی هر تجمعی برگزار می کنند و بابت برگزاری تجمعاتشان فاکتورهای میلیونی از جیب ملت صادر می نمایند، از یک تجمع قانونی مردم که جزو حقوق مسلم و بدیهی شان است، می ترسند و از طریق سایت های قارچ گونه، مردم و مسئولان را تهدید می کنند. اینان که خود سال ها نان دفاع مقدس را خورده اند، امروزه چنان در چنبره بی منطقی و عصبیت اسیرند که برگزاری مراسمی برای پاسداشت حماسه خرمشهر از سوی فاتحان حقیقی خرمشهر و خاطره گویی چند رزمنده دفاع مقدس را هم نمی تابند و بی توجه به ضرری که با تهدیدهایشان متوجه آرامش کشور می کنند و خوراکی که برای مجامع حقوق بشری جهان علیه نظام جمهوری اسلامی فراهم می نمایند، با زبان هیاهو و تهدید از مسئولان می خواهند که جلو برگزاری یک تجمع قانونی را بگیرند.

ما به اتکای به خداوند بزرگ و با اعتقاد به درستی راهمان از این تهدیدهای توخالی نمی ترسیم و مسئولان محترم را نیز دعوت می کنیم که با درس گرفتن از حماسه بزرگ ۲۴ خرداد و با عطف به خواست های قانونی ملت، در راه انجام وظایف قانونی شان و رعایت حقوق شهروندی مردم کوتاهی نکنند.

ستاد ائتلاف اصلاح طلبان استان بوشهر

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر