شما اینجا هستید

اخبار » آتش در نخلستان های آبپخش
گروه : اخبار

صدای بندر: بخشدار آبپخش بوشهر گفت: بر اثر آتش سوزی که پیش از ظهر روز شنبه در نخلستان های این منطقه رخ داد و دو ساعت ادامه داشت ۲۰۰ اصله درخت نخل ثمرده از بین رفت.

به گزارش صدای بندر :غلامرضا وفایی درگفت وگو با ایرنا، افزود: علت این آتش سوزی که در نخلستان های منطقه چم نایبی در شرق شهر آبپخش رخ داد؛ شدت گرما و در شاخ و برگ های خشکیده درختان نخل بوده است.

وی یادآور شد: این آتش سوزی حدود ساعت ۱۰ صبح آغاز و پس از دو ساعت توسط آتش نشانی شهرداری آبپخش و کمک مردم مهار و خاموش شد.

وفایی بیان کرد: آتش سوزی در نخلستان با توجه به این که مهار و خاموش کردن آتش به علت نبود جاده دسترسی و امکان مانور سریع، نزدیکی درختان به یکدیگر و سرایت شتابنده آتش به سایر نخل ها بر خلاف مناطق مسکونی زمان طولانی تری نیاز دارد، خسارت بیشتری در پی دارد.

بخشدار آبپخش گفت: این آتش اگر مهار نمی شد و یا اندکی بیشتر به طول می انجامید به سایر نخلستان ها سرایت می کرد که می توانست چند هزار اصله نخل را در کمتر از چند ساعت از بین ببرد.

وفایی به کشاورزان و نخلداران توصیه کرد برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در باغ ها نکات ایمنی را بویژه در فصل گرما بیشتر رعایت کنند تا باعث چنین خسارت هایی به خود و سایر اهالی نشوند.

آبپخش از توابع شهرستان دشتستان یکی از قطب های اصلی تولید خرما در استان بوشهر و کشور است و در فاصله ۷۰ کیلومتری شمال شرق بوشهر واقع است

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر