شما اینجا هستید

گناوه دات کام » پنجره های روشن

«شهید نامه» عنوان مجموعه صد و چند  جلدی کتاب های است که کنگره بزرگداشت سرداران و دو هزار شهید استان بوشهر برای معرفی شهدای این استان چاپ و منتشر کرده است .

مجموعه ای بی نظیر که در برگیرنده زندگی نامه ، وصیت نامه و خاطرات تمام شهدای  استان بوشهر است . تقریبا و به طور متوسط هر جلد کتاب شامل معرفی بیست شهید می باشد و تعداد صفحه های هر جلد کتاب نیز به دویست صفحه می رسد . در بخش ضمائم هر کتاب نیز ما اسامی همرزمان شهدا را می بینیم .یعنی اینکه در این صد جلد کتاب تمامی رزمندگان استان بوشهر نیز معرفی شده اند . در انتهای هر فصل نیز عکس های یادگاری این عزیزان گنجانده شده است . همچنین تصاویر پدر و مادر این جان برکفان از بخش های قابل توجه این مجموعه به شمار می رود . اگر چه احساس می شود در نگارش برخی از  این کتاب های دقت بیشتری باید اعمال می شد . اما این مجموعه صد جلدی مانند یک دائرالمعارف می تواند منبع غنی و قابل اتکای برای تمام اقشار جامعه باشد . به خصوص برای هنرمندان و نویسندگان و مورخانی که می خواهند ایده های جذاب و بکر برای اثر بعدی خود در حوزه دفاع مقدس پیدا کنند .

واینکه با انتشار کتاب راهی به باغ ستاره ها در هفته جاری که زندگی و شهادت شهدای کارگر ، ملوان و صیاد بندر گناوه را در بر می گیرد  آخرین جلد از مجموعه یازده جلدی شهید نامه های گناوه  نیز منتشر شد . قبل از آن کتاب های کبوتر و کلاه آهنی و رودی از ستاره ها با موضوع شهدای سرباز ، کتاب های از عشق و نیمکت های خالی و از درس و مشق شیدایی با موضوع شهدای دانش آموز ، کتاب های در تابستان زخم و تا داغستان عشق با موضوع شهدای پاسدار ، کتاب های از گهواره تا بهشت با موضوع شهدای کودک ،زن و روحانی ، بر شانه های دریا با موضوع شهدای فرهنگی و اداری ، مسافران پگاه با موضوع شهدای بندر ریگ  و پردیس نشینان با موضوع شهدای چهار روستایی  متنشر شده بود .آثار ارزشمندی که نویسندگان آن آقایان حسین زارعی ، غلامرضا کرمی ، جهانشیر یارحمدی ، علیرضا خلیفه زاده ، غلامرضا کافی و علامحسین دریانورد هستند  .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر