شما اینجا هستید

اخبار » در سال ۹۰ در شهرستان گناوه ۱۷ درصد کاهش وقوع جرم داشتیم
گروه : اخبار , ویژه

فرمانده انتظامی شهرستان گناوه

صدای بندر- مصطفی مظفری: نشست مطبوعاتی فرماندهی انتظامی شهرستان گناوه با حضور اصحاب رسانه در محل فرماندهی انتظامی شهرستان گناوه برگزار شد.

سرهنگ دشتیان در ابتدای جلسه هدف از تشکیل جلسه را تعامل رسانه های فرهنگی شهرستان جهت آگاه سازی و فرهنگ سازی مردم برای جلوگیری از وقوع جرایم دانستند و افزود: هر جایی که مردم با نیروی انتظامی همکاری کنند و مأموران را یاری نمایند از امنیت پایداری برخوردار خواهیم شد و امنیتی که با فشار و نیروی قهریه همراه باشد امنیت پایداری نیست پس مردم سهم بسزایی در ایجاد امنیت در شهر خود دارند.وی افزود: شعار ناجا در چند سال اخیر این بوده “سهم من از امنیت” یعنی همه ی ما در برقراری امنیت سهم داریم و نیروی انتظامی به تنهایی این وظیفه بزرگ را بر عهده ندارد و فرد، فرد افراد جامعه باید به سهم خود در این امنیت شریک باشند و هیچ کسی بی تفاوت نباشد. وی ادامه داد با توجه به اینکه زیرساخت های امنیتی در شهر آماده و کامل نیست ولی معتقدم که نیروی انتظامی بعنوان نیروی امنیتی بیش از آن چیزی که بر وظیفه اش است تلاش می کند. مثلاً در ایام نوروز با وجودیکه ظرفیت نیروهای ما برای جمعیت شهر یعنی هشتادهزار نفر است ولی ما در این ایام مجبور بودیم امنیت حدود ۵ میلیون مسافر را تأمین کنیم و این کار خیلی سختی است و نیروهای ما مجبور بودند به اندازه ی چند نیروی کاری امنیتی تلاش کنند.

سرهنگ دشتیان گفت: از آنجا که شهر ما یک شهر تجاری و توریستی است و پذیرای مسافران زیادی از نقاط مختلف کشور می باشد ما باید در بحث فرهنگ ترافیک و رانندگی کار بیشتری انجام دهیم و وظیفه ی رسانه ها اینجا مهم است که باید در رابطه با بحث ترافیک، حقوق شهروندی، مسائل اخلاقی و شرعی و در رابطه با تجارت و بازار بعنوان یک بازار کشور مسلمان و اجرای قوانین خرید و فروش اسلامی فرهنگ سازی و اطلاع رسانی کنند.

وی یادآور شد: همکاران ما در بحث اختصاصی و عملیاتی تلاشهای زیادی انجام داده اند، تلاش ما بر این بوده که از جرایم خشن پیشگیری کنیم. در سالهای گذشته ۲۲ درصد از جرایم خشن استان در شهرستان گناوه اتفاق می افتاده است و ما توانستیم با جدیت و تلاش همکاران این آمار را به ۱۶ درصد کاهش دهیم که کاهش خوبی صورت گرفته است و آمار بسیار پایین آمده است و اینها همه با تلاش و پیگیری پرسنل زحمتکش نیروی انتظامی شهرستان بوده است و این در حالی است که شهرستان گناوه در مجاورت استان های کهگیلویه و فارس قرار گرفته و آلودگی و وسرریز آن استانها به شهر ما می آیند ما در یکساله ۹۰، ۱۷ درصد کاهش وقوع جرم  داشتیم و ۹۴ درصد موفق به کشف وقوع شده ایم. در مورد مبارزه با قاچاق سوخت باید گفت بعد از آنکه قوانین ته لنجی تغییر یافت و تجارت کم رونق تر شد بعضی از لنجها به قاچاق سوخت روی آوردند ما در این مورد کشفیات زیادی انجام دادیم از جمله ماشین های سواری که حامل بشکه های سوخت قاچاق و ماشین های نیمه سنگینی که جاسازی سوختی داشتند توقیف شدند وی افزود: من معتقدم که باید سرشاخه ها را پیدا کنیم. بعضی از جایگاه داران و بعضی از افرادی که بصورت عمده جمع آوری و ترانزیت می کنند مقصران اصلی هستند. در محیط دریا وظیفه دریابانی است که در اختیار ما نیست. در رابطه با کیف قاپی ما امسال بیش از صد در صد کشفیات داشته ایم. یعنی همه سارقانی که امسال کیف قاپی کرده اند دستگیر و مواردی از قبل را هم اعتراف کردند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر