شما اینجا هستید

سرخط خبرها » موانع پیشرفت بانوان در ادارات و سازمان‌ها برداشته شود
گروه : سرخط خبرها

بوشهر – صدای بندر: مدیرکل امور بانوان استانداری بوشهر گفت: موانع پیشرفت بانوان در ادارات و سازمان‌ها برداشته شود.

به گزارش صدای بندربه نقل ازخبرگزاری مهر، فاطمه دهقانی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست تخصصی مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر اظهار داشت: توجه به حضور فعال زنان و استفاده از مشارکت بانوان در امور یکی از مهمترین اولویت‌های دولت است که باید تلاش شود تا زمینه حضور زنان و دختران در جامعه فراهم شود.

وی با اشاره به اهتمام ویژه دولت برای واگذاری مسئولیت‌های به زنان، خاطرنشان ساخت: مسولان استان بوشهر نیز باید زمینه حضور و استفاده بیشتر از بانوان فراهم شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری بوشهر ادامه داد: هر چند مسئولان استان به ویژه استاندار بوشهر تلاش ویژه‌ای برای قرار دادن زنان در مسئولیت‌ها دارد ولی برخی از بانوان از حضوردر مسئولیت‌ها دوری می‌کنند و رغبتی برای پذیرش مسئولیت‌ها ندارند.

راه درمان معضلات بانوان سپردن مسئولیت به آنها نیست

وی اضافه کرد: راه درمان معضلات بانوان سپردن مسئولیت به انها نیست و لازم است که سقف شیشه‌ای که در بیشتر موسسات و نهادهای دولتی بر سر راه پیشرفت زنان وجود دارد برداشته شود و بانوان شرایط بهتری برای حضور در عرصه‌های مختلف داشته باشند.

دهقانی ادامه داد: استانداری بوشهر تلاش‌های بسیار زیادی را برای برداشت این سقف‌های شیشه‌ای و ایجاد فرصت‌های برابر برای زنان و مردان دارد و ما نیز از همه توان و ظرفیت در این راه استفاده خواهیم کرد.

بی‌انگیزگی و آسیب‌دیدگی سازمان‌های مرم نهاد حوزه بانوان

وی با اشاره به آسیب‌های بی‌توجهی به بانوان در گذشته، تصریح کرد: کاهش شاخص‌های سلامت زنان و دختران، آسیب‌های گسترده اجتماعی، روند رو به رشد طلاق، بی‌انگیزگی و آسیب‌دیدگی سازمان‌های مرم نهاد حوزه بانوان از عوامل این بی‌توجهی‌ها است.
مدیرکل امور بانوان استانداری بوشهر افزود: در حوزه بانوان استان بوشهر چهار شورای تخصصی به عنوان کمیته سلامت، کمیته آموزش، کمیته توانمندسازی و کمیته بررسی آسیب‌ها راه‌اندازی می‌شود که اعضای این کمیته‌ها نیز مشخص شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر