شما اینجا هستید

سرخط خبرها » خرما در سبد کالای ماه رمضان قرار گرفت
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: رئیس فراکسیون نخل و خرمای مجلس شورای اسلامی گفت: با پیشنهاد جمعی از نمایندگان و موافقت مسئولان دولتی، خرما به عنوان یکی از اقلام سبد کالای ماه مبارک رمضان عرضه خواهد شد.

به گزارش صدای بندر به نقل ازخبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی نژاد بعدازظهر جمعه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خرما از مواد غذایی و پروتئینی مهمی برخوردار است، اظهار داشت: شهرستان دشتستان قطب تولید خرما در کشور است.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا محصولات تولیدشده به روش‌های مناسبی به فروش رسیده و فرهنگ تغذیه از خرما را به نحوی ترویج دهیم که کمکی به نفع کشاورزان باشد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: هر چند صنایع تبدیلی می‌توانند نقش ارزنده‌ای در افزایش سرانه مصرف خرما و بازتولید آن داشته باشد، اما واقعیت آن است که بدون حمایت دولت، بخش خصوصی حاضر به سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی نیست و صادرات آن نیز با مشکلات زیادی روبه‌رو است.

وی بابیان اینکه در ابتدای ورود به مجلس نهم “فراکسیون نخل و خرما” را با عضویت ۵۱نماینده از مناطق خرماخیز کشور تشکیل دادیم، گفت: این فراکسیون تاکنون توانسته پیگیری وچانه زنی های خوبی در رفع مشکلات کوتاه مدت و بلند مدت نخلداران داشته باشد.
رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر اذعان داشت: پیگیری های فراوانی انجام داده‌ایم که حداقل سبدهایی که دولت در اختیار مردم قرار می‌دهد خرما را نیز به عنوان یکی از اقلام اصلی در آن توزیع کند.

این مسئول تصریح کرد: باموافقت دولت وبرنامه ریزی های انجام شده، در اولین سبد کالا که درماه مبارک رمضان توزیع خواهدشد، خرما نیز قراردارد.

تلاش برای تصویب قوانین جامع خرما

موسوی نژد با قدردانی ازمسئولان مرتبط استانی وکشوری برای تحقق این امرمهم، اضافه کرد: هفته گذشته نیز با تلاش و همدلی مسئولان جهاد کشاورزی با مجلس، شاهد تخصیص اعتبارات و آغاز خرید توافقی خرمای مازاد کشاورزان دشتستان بودیم که درکوتاه مدت بخشی ازمشکلات آنها را رفع کرد.

رئیس فراکسیون نخل و خرمای مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برنامه‌های بلندمدت فراوانی برای رفع مشکلات کشاورزان ونخلداران دردست پیگیری داریم، اضافه کرد: با رایزنی های صورت گرفته و به دستور رئیس جمهور و رئیس مجلس، کارگروه های تشکیل شده در مجلس و دولت و همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درحال بررسی طرح جامع خرما هستند.

نماینده مردم دشتستان درخانه ملت عنوان کرد: وضع قوانین دائمی لازمه پیشرفت محصول خرما است که سال های زیادی کشاورزان با مشکل فروش و بازاریابی آن روبرو هستند.

موسوی نژاد حمایت دولت در زمینه فرآوری، فروش و صنایع تبدیلی را ضروری دانست و خاطرنشان ساخت: الزام دولت به قراردادن خرما درسبدغذایی مدارس، مراکز تجمعی وسبدهای کالا یکی از قوانینی است که درصورت تصویب موجب به فروش رسیدن بخش عمده ای از خرمای کشاورزان خواهدشد اما به دلیل هزینه دار بودن این کار، امکان طرح آن ازسوی نمایندگان وجود ندارد و باید ابتدا در کارگروه مربوطه در دولت تصویب شده تا به صورت لایحه به مجلس ارائه شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر