شما اینجا هستید

سرخط خبرها » تکمیل پارک ۱۵۷ هکتاری لیان/ سرانه فضای سبز بوشهر سه برابر می‌شود
گروه : سرخط خبرها

بوشهر – خبرگزاری مهر: رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر با اشاره به انجام مطالعات تکمیل پارک ۱۵۷ هکتاری لیان، گفت: با اجرای این طرح، سرانه فضای سبز بوشهر سه برابر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالخالق‌ برزگرزاده بعد از ظهر دوشنبه در نشست شورای اسلامی شهر بوشهر اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز در شهر بوشهر به عنوان مرکز استان یکی از اولویت‌ها است که باید اعتبارات مناسبی بدین منظور اختصاص یابد.

وی خواستار توجه بیشتر به اعتبارات شهر بوشهر در اعتبارات سال جاری شد و تصریح کرد: با اختصاص اعتبارات مناسب می‌توانیم به خوبی شاهد اجرای طرح های بسیار خوبی در مرکز استان بوشهر باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر بر لزوم ساخت بیمارستان‌های مجهز و سیستم حمل و نقل و پروازهای هواپیمایی بین المللی در شهر بوشهر تاکید کرد و افزود: اجرای این طرح‌ها باعث می شود تا مردم دیگر نقاط استان بوشهر نیز نیازی به مراجعه به دیگر استان‌ها نداشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انجام مطالعات تکمیل پارک ۱۵۷ هکتاری لیان، گفت: با اجرای این طرح، سرانه فضای سبز بوشهر سه برابر می‌شود و از چهار متر و نیم به ۱۳ متر خواهد رسید.

امکانات شهری بانوان متناسب با جمعیت آنها باشد

نایب رئیس شورای شهر بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: زنان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و لازم است که امکانات مورد نیاز برای بانوان به خوبی اختصاص یابد و خدماتی متناسب با جمعیت خود در اختیار داشته باشند.

زهرا رضائی با تاکید بر اینکه باید نگاه خانه‌نشین بودن بانوان باید تغییر کند، افزود: سلامتی زنان جامعه بر سلامتی جامعه تاثیر زیادی دارد و این موضوع باید به خوبی مورد توجه قرار بگیرد.
وی به مشکلات قرار گرفتن آرامستان بوشهر در مرکز شهر اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه قرار گرفتن آرامستان در مرکز شهر مطلوب نیست و اثرات روانی بر روی ساکنین اطراف آن دارد، لازم است که برای انتقال آرامستان و ساخت آرامستان جدید اقداماتی صورت بگیرد.

نایب رئیس شورای شهر بوشهر همچنین به برخی از مشکلات سازمان اتوبوسرانی شهر بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: سازمان اتوبوسرانی بوشهر به علت انتقال دانشکده انسانی دانشگاه آزاد به بوشهر و لغو قرارداد یک میلیارد ریالی این دانشگاه با اتوبوس‌رانی با مشکلات جدی روبرو شده است.

وی خواستار اتخاذ راهکارهای مناسب برای برون‌رفت از این مشکل شد و افزود: تعطیلی مدارس نیز در کاهش فعالیت های اتوبوس‌رانی نقش داشته است که باید مسئولان برای رفع این مشکل تلاش کنند.

رضائی همچنین به گزارش آب و فاضلاب شهری بوشهر مبنی بر هدررفت ۳۰ درصدی اب در شبکه‌های توزیع و انتقال آب اشاره کرد و بیان داشت: باید اعتبارات مناسبی برای رفع این مشکلات اختصاص یابد.

لزوم استقرار شعب ادارات در محلات جنوبی بوشهر

نایب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر نیز بر لزوم توجه به محلات جنوبی شهر بوشهر تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: باید در محلات جنوبی بوشهر نیز شعباتی از ادارات و دستگاه‌های دولتی مستقر شود.

علی اکبر شمسا با اشاره به فاصله محلات جنوبی بوشهر با مرکز شهر، افزود: شهروندان برای انجا امور اداری خود ناچارند که این فاصله طولانی را طی کنند که باید تلاش شود تا این مشکلات کاهش یابد.

وی به گرانی در شهر بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: مردم همواره از افزایش قیمت ها گلایه دارند و باید کنترل و نظارت بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر