شما اینجا هستید

اخبار » مسوولان برای برطرف کردن نقاط حادثه خیز جاده ساحلی بندرریگ چاره اندیشی کنند
گروه : اخبار

صدای بندر- رییس شورای اسلامی شهر ریگ گفت: مسوولان استان بوشهر و شهرستان گناوه برای برطرف کردن نقاط حادثه خیز جاده ساحلی در حوزه این بخش چاره اندیشی کنند.

علی قرائتی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: دراین مسیر تقاطع خطرناکی در نزدیکی روستای کوهک این بندر وجود دارد که تاکنون تعدادی از هموطنان جان خود را ازدست داده و یا مصدوم شده اند.

وی اظهارکرد: به منظور اصلاح این نقطه، پیگیری و رایزنی های فراوان با مسوولان استانی و حتی کمیته برنامه ریزی شهرستان انجام شد که هیچ نتیجه ای دربر نداشته است.

قرائتی اضافه کرد: روزانه تعدادی زیادی از مردم این بندر و سرنشینان خودروهایی که ازاین نقطه تردد می کنند به شورا مراجعه و گله مندی خود را از وضعیت نامناسب این مسیر ابراز می دارند.

رییس شورای اسلامی شهر ریگ گفت: نبود پایگاه اورژانس جاده ای در این مسیر نیز از دیگر مشکلاتی است که باید نسبت به ایجاد آن اقدام عاجل صورت گیرد.

وی گفت: با توجه به حوادثی که تاکنون دراین مسیر رخ داده، وجود پایگاه اورژانس جاده ای ضرورت دارد که امیدواریم مسوولان هرچه زودتر چاره اندیشی کنند.

قرائتی ادامه داد: وجود آب نما در مسیر جاده فرعی ریگ به کوهک نیز برای رانندگانی که آشنایی بااین نقطه ندارند، مشکل ساز شده است.

وی افزود: دراین نقطه به دلیل نبود علائم بازدارنده و هشداردهنده، رانندگان بدون این که متوجه وجود آب نما شوند، با سرعت گذر کرده که برای خودروها و سرنشینان خطرات و آسیب های جدی وارد می کند.

رییس اداره راه وشهرسازی گناوه گفت: این اداره حساسیت و توجه ویژه ای به راههای این شهرستان بویژه جاده ساحلی که از راه های اصلی کشور است، دارد و تاکنون اقدامات و فعالیت های خوبی درایمن سازی این مسیرانجام داده است.

صدرالله عبداللهی افزود: گشت های راهداری این اداره به صورت مستمر از جاده ها سرکشی و در همه مسیر علائم و تجهیزات موردنیاز بازدارنده و هشداردهنده نصب شده است.

وی گفت: تقاطع جاده ساحلی در نزدیکی روستای کوهک برای عبور وسایل نقلیه مشکلی ندارد و تنها نیاز به تعریض رمپ های ورودی و خروجی به سمت روستای کوهک و جاده فرعی به بندرریگ دارد که در دستورکار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: رانندگانی که قصد حرکت به سمت راه فرعی روستایی به بندرریگ را داشته باشند باید قبل از گذر از این تقاطع از رمپ های ورودی و خروجی موجود با رعایت قوانین رانندگی براحتی استفاده کنند.

رییس اداره راه وشهرسازی گناوه گفت: جاده ساحلی نیاز به اضافه کردن یک باند دیگر دارد که اعتبار لازم باید به آن اختصاص یابد.

عبداللهی بیان کرد: درمسیر راه فرعی روستایی بندرریگ به جاده اصلی ساحلی ازجمله آب نماها تابلوهای موردنیاز نصب شده است.

وی گفت: با وجود این که علائم رانندگی درمسیر عبور از این آب نما نصب شده، درنشستی با شهردار و رییس شورای اسلامی شهر ریگ مقررشد یک چراغ چشمک زن با همکاری آنان در این نقطه نصب شود.

رییس اداره راه وشهرسازی بر ارتقای فرهنگ ترافیک درجامعه تاکید کرد و افزود: توجه و اهتمام جدی رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی نقشی مهم در بالابردن ایمنی و پیشگیری از وقوع حوادث جاده ای دارد.

جاده ساحلی شیف به شهرستان گناوه دراستان بوشهر به عنوان یکی از محورهای ارتباطی استان بوشهر درهشت قطعه اجرا شده است.

پروژه جاده ساحلی شیف به گناوه از سه راهی بندرریگ تا بوشهر ۸۸ کیلومتر و در ۹ قطعه احداث شده که ۴۰ کیلومتر آن در حوزه شهرستان گناوه قرار دارد.

با افتتاح این محور ۳۰ کیلومتر مسیر بوشهر به گناوه کاهش و بار ترافیک مسیر برازجان – گناوه کمتر شده است.

افزایش ایمنی رفت و آمد و رونق تجارت و صیادی در بنادر شمالی استان بویژه بندرریگ ازتوابع شهرستان گناوه از دیگر مزایای احداث این جاده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر