شما اینجا هستید

سرخط خبرها » کشف و پلمپ یک واحد غیرقانونی تولید فیلتر هوای خودرو در بوشهر
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر:مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: بازرسان استاندارد بوشهر با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، یک واحد تولید غیرقانونی فیلتر هوای خودرو را پلمپ کردند.

به گزارش صدای بندربه نقل از خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدرحیم بهره‌مند صبح امروز در حاشیه پلمپ یک واحد تولید فیلتر هوای خودرو در بوشهر اظهار داشت: با پی‌گیری گزارشات مردمی مبنی بر تولید فیلتر هوای خودروهای سبک در یک واحد تجاری، بازرسان این اداره کل به محل عازم شدند و پس از بازرسی نامحسوس، متوجه تولید غیرقانونی و غیراستاندارد فیلتر هوای خودروهای سبک شده و با همکاری اداره کل تعزیرات حکومتی استان بوشهر، اقدام به پلمپ آن واحد کردند.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر افزود: در این واحد به صورت غیرقانونی و تحت عنوان مشاغل خانگی، فیلتر هوای خودرو تولید می‌کرد، حدود ۳۰۰۰ فیلتر و چندین دستگاه تولید فیلتر هوای خودرو کشف و جمع‌آوری شد.

وی اظهار داشت: از آنجا که فیلتر هوای خودرو مشمول استاندارد اجباری است و مطابق ماده ۹ قانون استاندارد، تولید، تمرکز و فروش کالاهای مشمول استاندارد اجباری با کیفیت پایین‌تر از حد استاندارد و یا بدون داشتن علامت استاندارد ایران، ممنوع است، تولید این کالا در منزل، بدون رعایت ملزومات استاندارد و ایمنی و نیز بدون حضور مدیرکنترل کیفیت غیرقانونی است و جرم تلقی می‌شود.

بهره‌مند با اشاره به بروز صدمات و خسارات مالی به مصرف‌کنندگان این فیلترها ادامه داد: کار این افراد سودجو که متأسفانه از بی‌اطلاعی مسئولان برخی جراید کثیرالانتشار و عامه مردم استفاده و حتی به عنوان کار در منزل، به چاپ آگهی برای استخدام بازاریاب برای گسترش تولید و فروش خود اقدام کرده‌اند، جرم محسوب می‌شود و قطعاً بازرسان و ناظران استاندارد به صورت جدی با آن‌ها برخورد خواهند کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر