شما اینجا هستید

اخبار » جشنواره غذاهای بومی محلی در روستای عباسی گناوه برگزار شد
گروه : اخبار

صدای بندر: به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناوه جشنواره غذاهای بومی محلی در مدرسه شهید شهریاری روستای عباسی از توابع بخش مرکزی شهرستان گناوه برگزار شد.

به گزارش صدای بندربه نقل ازخبرگزاری مهر، معاون آموزشی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناوه جمعه شب در حاشیه این جشنواره در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این جشنواره فرهنگی به میزبانی دانشجویان بسیجی اردوی جهادی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناوه در قالب طرح هجرت ۳ با تلاش فراوان این دانشجویان برگزار شد.

علی مختاری گفت: در این جشنواره ۴۵ از بانوان روستا با پخت انواع غذاهای بومی محلی شرکت داشتند و این غذاها پس از چینش توسط دانشجویان و شماره گذاری آنها توسط هیئت داوران مورد داوری قرار گرفتند.

مختاری بیان داشت: هیءت داوران این جشنواره مرکب از شش نفر، سه زن و سه مرد بود که براساس نوع، مزه، رنگ و تزیینات خوراک های سنتی و محلی از ۱ تا ۱۰ به آنها نمره داده می شد و در پایان نمرات داده شده به غذاها توسط همه داوران جمع زده شده و خوراک های برتر انتخاب شدند.
وی در ادامه افزود: بیشتر خوراک‌های طبخ شده در این جشنواره، خوراک‌های سنتی و محلی مردمان این دیار است که پیشینه استفاده از آنها به چند صد سال پیش برمی گردد.

مختاری همچنین اضافه کرد: از طرف دیگر در بیشتر مناطق جنوب ایران این خوراک ها مثل للک، شل شلو، رنگینک و …سرو می شوند و بعضی از خوراک ها نیز خوراک های جدید و روز است که در رستوران های امروزی سرو می شوند.

وی خاطر نشان ساخت: از آنجا که مردم این دیار بیشتر با دریا و آبزیان دریایی سر و کار داشته و تجربه و تبحر خاصی در پخت غذاهای دریایی دارند، بنابراین خوشمزه ترین خوراک ها از دسته خوراک های دریایی مثل ماهی شکم پر، پلو میگو و … بودند.

استقبال مردم روستا از این جشنواره در نوع خود کم نظیر بود

مختاری تصریح کرد: رنگ و بوی خوراک های طبخ شده به زعم داوران جشنواره بسیار خوب بوده است ولی تکراری بودن، عدم تجربه کافی برخی آشپزها در تدارک غذا و کمی تزیینات خوراک ها از جمله ایرادات وارده بر آشپزهای این جشنواره توسط داوران است.

وی متذکر شد: در کل این جشنواره که برای نخستین بار از سوی بسیج دانشجویی این دانشگاه در این روستا برگزار شده خیلی خوب برگزارشد و انتظار داریم که در جشنواره های آتی غذاهای با کیفیت بهتر و تزیینات بیشتر را شاهد باشیم.

عضو هیئت داوران این جشنواره تاکید کرد: استقبال مردم روستا از این جشنواره در نوع خود کم نظیر بوده و این حجم از استقبال بیانگر تاثیرات مثبت حضور دانشجویان جهادگر بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناوه در این روستا است.
معاون آموزشی دانشجویی دانشگاه آزاد واحد گناوه در پایان گفت: از آنجایی که آشپزی یک هنر است و آشپز خوب کسی است که حوصله و دقت به خرج داده و دارای تجربه و تبحر خاص در آشپزی باشد، بهترین غذاهای موجود در این جشنواره، غذاهایی بودند که بیشتر روی آنها کار شده و آشپز با زحمت بیشتر آنها را تدارک دیده است.

مشارکت ۴۵ بانو در برگزاری جشن

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناوه نیز در این جشنواره در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جشنواره فرهنگی غذاهای بومی محلی از جمله برنامه های طرح ریزی شده ما در این اردوی جهادی در قالب طرح هجرت ۳ در روستای عباسی است.

سید حسن موسوی گفت: خوشبختانه استقبال از این جشنواره بسیار خوب بود و بیش از ۴۵ بانوی این روستا با پخت ۵۲ نوع غذا در این جشنواره غذایی حضوری چشمگیر داشتند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناوه در پایان گفت: از برترین های این جشنواره فرهنگی در آیین پایانی اردوی جهادی طرح هجرت ۳ در روستای عباسی تقدیر خواهد شد.

جشنواره غذاهای بومی محلی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناوه در مدرسه شهید شهریاری روستای عباسی از توابع بخش مرکزی شهرستان گناوه برگزار شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر