شما اینجا هستید

سرخط خبرها » دشتی مقام اول تولید نشاء گوجه فرنگی و صیفی در کشور
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی گفت: شهرستان دشتی مقام اول تولید نشاء گوجه فرنگی، سبزیجات و صیفی در کشور را داراست.

به گزارش صدای بندربه نقل ازخبرگزاری فارس از دشتی، امرالله احمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در دشتی اظهار داشت: ۴۲ گلخانه در شهرستان دشتی وجود دارد که دارای مجوز هستند و دشتی از نظر سطح گلخانه‌ای در استان مقام اول و از نظر تولید نشاء گوجه فرنگی، سبزیجات و صیفی در کشور مقام اول را داراست.

مدیرجهاد کشاورزی دشتی گفت: تولید نشاء گوجه فرنگی در شهرستان دشتی برای انتقال به مزارع آماده است و این انتقال از نیمه مردادماه شروع و تا پایان مردادماه ادامه دارد. بیش از پنج هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان دشتی زیرکشت محصولات گوجه فرنگی قرار می‌گیرد و عمده تولید آن در منطقه کاکی، شنبه، طسوج و بخش مرکزی شهرستان انجام می‌شود.

احمدی در خصوص واگذاری اراضی نیز خاطرنشان کرد: اولویت با افراد بومی و فارغ‌التحصیل کشاورزی و جویای کار غیرشاغل که فاقد زمین در روستاها هستند است.

وی یادآور شد: به دلیل خشکسالی‌های متوالی سال‌های اخیر و کمبود آب و به منظور استفاده بهینه از منابع آب اولویت و سیاست‌گذاری وزارت جهاد کشاورزی و به تبع آن سازمان جهاد کشاورزی در استان و شهرستان‌ها اولویت با طرح‌های زودبازده با مصرف آب کم بویژه گلخانه‌هاست.

احمدی افزود: در حال حاضر سیاستی که دنبال می‌کنیم واگذاری طرح‌های گلخانه‌ای در شهرستان دشتی است که درسال جاری طرح‌های جدیدی واگذار شده و این روند رو به رشد باعث رونق کشاورزی در منطقه خواهد شد و توسعه خوبی بویژه در بخش گلخانه‌ها به دنبال دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر