شما اینجا هستید

سرخط خبرها » شهروند بوشهری پرنده شکاری را تحویل محیط زیست داد
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر:یک بهله پرنده شکاری دلیجه توسط یکی از شهروندان به اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تحویل و توسط محیط بانان این اداره کل رهاسازی شد.

به گزارش صدای بندر به نقل از خبرگزاری فارس از بوشهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، امیرقلی دهقانی شهروند بوشهری در خصوص تحویل یک بهله پرنده شکاری به محیط زیست گفت: این پرنده از پشت‌بام و از طریق راه پله وارد منزل ما شده و با توجه به اینکه خسته و بی‌حال شده بود آن را گرفتم و به اداره محیط زیست آوردیم.

وی افزود: هر کدام از ما باید شکرگزار نعمت‌های خداوند بوده و از مخلوقات و زیبایی‌های طبیعت که برای ما آفریده شده حفاظت کنیم.

این شهروند بوشهری هدف خود را از این عمل، حفاظت از گونه‌های جانوری و حفظ طبیعت و در نهایت حفظ حیات و چرخه طبیعت عنوان کرد.

گفتنی است، این پرنده پس از بازیابی توان پرواز خود در دل طبیعت رهاسازی شد.

دلیجه از پرندگان شکاری (روز زی) و از تیره شاهینیان است که با تکنیک خاص خود در شکار طعمه از گونه‌های دیگر به خوبی تشخیص داده می‌شود.

دلیجه و تعداد اندکی از پرندگان دیگر از جمله پرستوهای دریایی تنها برای چند ثانیه قادرند قبل از یورش به طرف طعمه در هوا بال‌بال زنان درجا باقی بمانند و همچنین در از بین بردن جانوران موذی که به محصولات کشاورزی و باغ‌ها و درختان آسیب می‌رسانند نقش مهمی ایفا می‌کند.
– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930422000309#sthash.rsjJGj0R.dpuf

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر