شما اینجا هستید

سرخط خبرها » فعال‌سازی ۱۴ رشته فرهنگی و هنری در خارگ
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیره خارگ از فعال‌سازی ۱۴ رشته فرهنگی و هنری در خارگ، به منظور پرکردن اوقات فراغت جوانان جزیره خبر داد.

به گزارش صدای بندر به نقل ازخبرگزاری فارس ، سیدمحمد اسدی‌زاده سه شنبه شب در نشست شورای فرهنگ عمومی جزیره خارگ، اظهار کرد: فرهنگ و تمدن اسلامی در ایران و جلوه‌های درخشان آن همواره نقطه اتکاء مردم این سرزمین و عامل حفظ، وحدت و صیانت از زندگی توام با استقلال و سربلندی ملت ما بوده است.

وی افزود: با توجه به این سابقه تاریخی و هویتی، فرهنگ و مسائل مرتبط با آن به عنوان اصلی‌ترین دغدغه مردم ایران، همیشه مورد توجه مسئولان عالی‌رتبه نظام قرار داشته است و همین دغدغه جدی به مقوله فرهنگ است که نظام اسلامی را بر آن داشته تا برای پالایش فرهنگ جامعه از کژی‌ها و ناراستی‌ها که فضای ذهنی کشور را مورد تاخت و تاز قرار می‌دهند، ساختارهای مناسب فراهم کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیره خارگ عنوان کرد: شورای فرهنگ عمومی نیز با اهداف شناخت و اطلاع از وضع فرهنگ عمومی و اصلاح و ارتقای آن و نظارت و پیگیری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده و امیدواریم بتوانیم این مهم را به خوبی انجام دهیم.

وی اضافه کرد: یکی از مصوبات جلسه گذشته، تعیین روز خارگ در تقویم ملی و ساخت مدال مقاومت خارگ بود که متاسفانه پیگیری‌های ما تاکنون به جایی نرسیده است و امیدواریم این مسئله از طریق
امام جمعه و بخشدار محترم پیگیری شود.

اسدی‌زاده با تاکید بر ایجاد کارگروهی برای رفع مشکلات جوانان و نوجوانان خاطرنشان کرد: یکی از اهداف این کارگروه برگزاری نشست‌هایی با جوانان و شنیدن مشکلات و راه‌کارهای آنان برای حل مشکلات خواهد بود که البته ما در زمینه اوقات فراغت، بیش از ۱۴ کلاس فرهنگی و هنری در رشته‌های مختلف برگزار کرده‌ایم.

وی بیان داشت: یکی از مشکلات ما، مشکل ایاب و ذهاب هنرآموزان است که امیدوارم با هماهنگی سایر ارگان‌ها بتوانیم سرویسی اختصاصی برای این افراد تهیه کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیره خارگ عنوان کرد: در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیز باید تقدیری از بهداشت و درمان صنعت نفت و بیمارستان خلیج فارس صورت گیرد که اقدام‌های موثری در این خصوص انجام داده‌اند و می‌طلبد این ارگان به عنوان یک الگو معرفی شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر