شما اینجا هستید

اخبار » استاندار بوشهر قول برطرف نمودن مشکلات اسکله بندر ریگ را داد+ تصاویر
گروه : اخبار

صدای بندر:استاندار بوشهر گفت: تا پایان سال جاری عمده مشکلات ضروری اسکله بندر ریگ مرتفع خواهد شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، دکتر مصطفی سالاری در همایش هم اندیشی توسعه بخش‌های استان بوشهر در بخش بندر ریگ از توابع شهرستان گناوه با تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع) اظهار داشت: مسئولین باید با تاسی گرفتن از خصایص این حضرت در برابر مشکلات مردم با دلسوزی برخورد کنند و تلاش های جدی برای رفع آنان انجام دهند.
وی عنوان کرد: هدف و برنامه ما در همایش هم اندیشی توسعه بخش‌های استان بوشهر، شنیدن مشکلات شهرستان و بخش ها توسط مدیران و نمایندگان مردم و بررسی و ارائه راهکار برای مرتفع کردن مشکلات است.
استاندار بوشهر افزود: تمامی مشکلاتی که در بخش های استان بوشهر وجود دارد در مدت زمان کوتاه حل شدنی نیست ولی ما تمام موارد مورد نیاز بخش ها را پیگیری و دغدغه های مردم به دستگاه های مربوطه ابلاغ می کنیم و طبق اولویت در استان اجرایی و محقق خواهد شد.
دکتر سالاری با بیان اینکه مشکل اشتغال تنها مربوط به استان بوشهر نبوده و دغدغه کل کشور است، تصریح کرد: پیگیری هایی که برای ایجاد منطقه ازاد در بوشهر، رایزنی برای حضور تاجران خارجی و توسعه واحدهای صنفی و خدماتی تاکنون داشته ایم همه در راستای ایجاد اشتغال در استان بوده است.
وی خاطر نشان کرد: از سال ۹۱ تا کنون در استان استخدام دولتی صورت نگرفته است و در حال حاضر هم تعداد کارمندان ادارات بیش از حد مجاز است و این موجب سنگینی بدنه ادارات گردیده و جذب نیرو زیاد موجب پایین آمدن کارایی در بخش های مختلف می شود.
استاندار بوشهر بیان کرد: در صورت اعلام استخدامی جدید در دولت روند استخدام با شفافیت، عادلانه و با برگزاری آزمون و مصاحبه و نظارت مستقیم بنده انجام خواهد شد.
دکتر سالاری با اشاره به وضعیت نامطلوب اسکله بندر ریگ گفت: باید در هر شهرستان از ظرفیت های موجود به نحوه صحیح استفاده کرد که در این راستا برای تسهیل در فعالیت های دریایی بندر ریگ، مسئول رسیدگی به وضعیت اسکله بندر ریگ به اداره کل بنادر و دریا نوردی استان در راستای بهبود آن داده شده و ما نیز مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به شهرداری این بخش و اختصاص آن به تعاونی لنجداران این منطقه پرداخت خواهیم داد.
وی یادآور شد: یکی دیگر از ظرفیت های این بندر پرورش میگو و آبزی پروری است که اقدامات مناسبی توسط شیلات استان صورت گرفته و استانداری بوشهر در صورت وجود سرمایه گذار بومی برای ایجاد شرکت های فرآوری محصولات دریایی تسهیلات و منابع مناسبی در اختیار آنان خواهد گذاشت.
استاندار بوشهر اظهار کرد: رتبه قبولی استان بوشهر در کنکور ۲۹ و در طلاق رتبه اول داریم که در حد استانی با پتانسیل و ظرفیت های بالا نیست که باید با اجرای برنامه های قوی در حوزه های مختلف آموزشی، فرهنگی، دینی و اقتصادی شاهد رشد و توسعه رتبه استان در بخش های علمی، فرهنگی و اعتقادی باشیم.
دکتر سالاری تاکید کرد: اعتباری که امسال به بندر ریگ تخصیص یافته دو برابر نسبت به سال گذشته افزایش داشته و توزیع اعتبارات شهرستان ها مستقیما برعهده فرمانداران است که طبق اولویت به ادارت و پروژه های مختلف اختصاص پیدا می کند.
استاندار بوشهر با اشاره به اینکه جاده بندر ریگ به سمت گناوه ساماندهی خواهد شد، تصریح کرد: همچنین سالن ورزشی بانوان بندر با کمک یکی از خیرین شهرستان گناوه و حمایت استاندار با اختصاص ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار امیدواریم که اجرایی شود و حتی مشکل زمین برای احداث مرتفع شده است.
دکتر سالاری خاطرنشان کرد: لایروبی اسکله بندر ریگ بصورت رفع مشکلات ضروری صیادان و لنجداران انجام خواهد شد و مسیر بازارچه تا میدان غدیر این بخش آسفالت می شود.
وی خطاب به مدیران کل دستگاه های اجرای استان بوشهر گفت: مدیران کل وقتی در شهرستانها و بخش ها حضور پیدا می کنند با هماهنگی فرمانداران و بخشداران حتما نشست های تخصصی با صنف و اقشار مربوطه خود در راستای انجام بهتر برنامه ها برگزار کنند.
دکتر سالاری با اشاره به اینکه دغدغه دولت در بخش‌ها رفع معیشت، اشتغال مردم و توسعه زیرساخت ‌ها است، عنوان کرد: خرسندیم و به خود می‌بالیم که دولت تدبیر و امید مورد تایید مقام معظم رهبری است و بر همگان تکلیف کردند که حامی این دولت باشند و اگر نقدی هم دارند به دور از افراط و تفریط و از روی دلسوزی بیان کنند تا رشد و توسعه جامعه را در بر داشته باشد.
استاندار بوشهر اظهار کرد: معتقدیم باید در کنار هر کار زیرساختی و عمرانی در بخش‌ها اقدامات فرهنگی مناسبی در رای توسعه شهری صورت بگیرد و یکی از برنامه‌های ما حمایت از هنرمندان، بخش فرهنگ و هنر در سطح استان و شهرستان‌ها است.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر