شما اینجا هستید

اخبار » اصحاب رسانه واقعیت ها را انعکاس بدهند
گروه : اخبار

صدای بندر  – حسین غلامی: فرماندار شهرستان گناوه به همراه جمعی از مسئولان شهرستان در نشست با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات فرمانداری خواستار انعکاس واقعیت ها توسط اصحاب رسانه گناوه شد.

نخستین نشست فرماندار گناوه با اصحاب رسانه در حالی برگزار شد که فرماندار جدید گناوه هنوز چند ماهی از کارش در این فرمانداری نگذشته است.

رسانه ها همیشه به عنوان رابطی میان مردم و مسئولین هستند و به بیان دیدگاه های هر دو طرف برای روشن شدن جنبه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، ورزشی و…اقدام می کنند.

در همین فضا اصحاب رسانه نیز دارای مطالباتی هستند که در این نشست ها به خوبی می توان با همفکری، هم افزایی و همراهی  آنها با مسئولان این مطالبات را پاسخ گفت و یا اینکه لااقل درمورد آنها چاره اندیشی کرد.

غلامعلی حبیبی منش در آستانه دهه مبارک فجر درگفتگو با اصحاب رسانه شهرستان گناوه اظهار داشت: به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر بیش از۳۰۰ برنامه در سطح شهرستان گناوه اجرا خواهد شد.

فرماندار شهرستان گناوه با اشاره به دیگر برنامه های این دهه گفت: مهمانی لاله ها و عطرافشانی قبور شهدا، افتتاح نمایشگاه عملکرد ادارات و محصولات غذایی، بهره برداری از چندین پروژه شاخص باحضور استانداربوشهر، مسابقه اذان طلوع فجر وهمایش اقتصاد مقاومتی از اهم برنامه های ایام الله دهه فجر دراین شهرستان است.

وی  درباره سایر برنامه های این دهه هم تصریح کرد و عنوان داشت: سایر برنامه ها شامل جشن فرزندان انقلاب، یادواره ۱۸۴ شهید والامقام این شهرستان، دیدار با خانواده معظم شهدا، گفتمان دینی عفاف و حجاب، همایش کوه پیمایی و جشن تکلیف ۶۰۰ دانش آموز دختر، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی و جشنواره غذاهای بومی و محلی درمدارس است.

وی در ادامه افزود: علیرغم تاخیر چند ماهه، بالاخره موفق شدیم که نخستین نشست رسانه ای را با حضور شما اصحاب رسانه شهرستان برگزار کنیم  و ما این حرکت را به فال نیک گرفته وامید داریم تداوم یابد و معتقدیم که حداقل هر دو ماه یکبار این نشست ها برگزارشود.

فرماندار شهرستان گناوه گفت: در مبحث گردشگری قبل از ایام تعطیلات نوروز حتماً نشست رابا همکاری شما اصحاب رسانه برگزار خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: بعد از عید هم بنا به مناسبت های مختلف که یکی از آنها انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا است، می طلبد که در نشست های گوناگون در خدمت شما اصحاب رسانه شهرستان باشیم.

حبیبی منش ادامه داد: هیچگونه محدودیتی برای حضور اصحاب رسانه شهرستان در نشست ها و بازدید هایی که از مناطق مختلف به عمل می آوریم، وجود ندارد و می توانند هر مطلبی را که در این نشست ها از نظر آنها مهم است، یادداشت کرده و اطلاع رسانی کنند.

فرماندار گناوه  خطاب به اصحاب رسانه خاطر نشان ساخت: خود شما اصحاب رسانه نیز باید پیگیر امر خبررسانی باشید، نه آنکه در مواقعی منتظر اخبار ارسالی از طریق ما باشید.

وی تأکید کرد: همکاران شما در حوادث مختلفی از جمله جنگ ها و…شرکت کرده و به امر خبررسانی می پرداختند و چه بسا در مواقعی هم جان خود را در این راه از دست می دادند و از شما می خواهم روحیه پیگیری در خبرسانی را در خود تقویت کنید.

وی با اشاره به اینکه مطبوعات باید مثل آینه در انعکاس خبر باشند، افزود: افراط و تفریط در امر اطلاع رسانی و اخبار پدیده ای ناپسند است و باید واقعیت را آنچنان که هست منعکس کنید.

حبیبی منش متذکر شد: در مواقعی شاهد آن هستیم که رسانه ها به صورت تحریف شده اخبار را منعکس می کنند که هیچگونه سنخیتی با  اصل گفتار گوینده خبر ندارد و از شما نشریات شهرستان می خواهم که شما از این  رویه پیروی نکنید.

فرماندار شهرستان گناوه با اشاره به اصل پایبندی اصحاب رسانه به قانون اساسی و انقلاب اسلامی گفت: کسانی که می خواهند در امر رسانه، اطلاع رسانی و مطبوعات کار بکنند، حتما باید اصل انقلاب، قانون اساسی، ارزش ها و معیار های این جامعه را قبول داشته باشند.

وی یادآور شد: ممکن است که هرکدام از شما دارای دید گاه های مختلف سیاسی باشید و این امری محترم و بسیار خوب است، اما این دید گاه های سیاسی را نباید در کار رسانه ای دخالت بدهیم.

وی با اشاره به عدم دخالت دیدگاه سیاسی در کار رسانه ای گفت: آنچنان که ما نیز نباید دیدگاه سیاسی خود را در کارمان دخالت بدهیم و ما نباید این مسائل را با همدیگر مخلوط بکنیم.

حبیبی منش ادامه داد: موافقان دیدگاه ما نباید شروع به تمجید و مخالفان ما هم نباید شروع به تضعیف و خلاف واقع نوشتن و دروغ پردازی بکنند و همانطور که می دانید این مسائل پیگردهای قانونی دارد و ما باید واقعیت ها را انعکاس بدهیم.

وی با تأکید بر این نکته که ما باید در جهت امیدوار کردن مردم جامعه نسبت به انقلاب مان تلاش کنیم، خطاب به اصحاب رسانه گناوه افزود: مطبوعات و رسانه های ما نباید جولانگاه سخنان مخالفین و دشمنان انقلاب بشوند و به مثابه بلند گویی در دست آنها علیه انقلاب باشند، بلکه وظیفه دارید که مردم را امیدوار بکنید.

فرماندار گناوه اضافه کرد: رسانه های ما باید ارزشی، انقلابی، مردمی و امید آفرین برای مردم باشند و مردم را به انقلاب، نظام و رهبری دلگرم و امیدوار بکنند و نه اینکه مطلبی را ناخواسته نوشته که خدای ناکرده باعث جدایی مردم، انحراف افکار و نامیدی در سطح جامعه بشوند.

وی ابراز داشت: چرا که به فرموده رهبری دشمن به دنبال ایجاد یأس و نامیدی مردم جامعه است. ما نباید بیاییم و با دست خود به این خواسته دشمن دست بزنیم و ما با قلم خود ناخواسته کاری را که دشمنان می خواهند برای آنها انجام می دهیم و این کار هیچ هزینه ای برای آنها ندارد.

فرماندار شهرستان گناوه متذکر شد: این همان تهاجم فرهنگی است که هزینه ای برای دشمنان نداشته ولذا رسانه ها و مطبوعات باید منعکس کننده واقعیت ها و حقایق باشند و امیدواری در مردم پدید آورند و در جهت دلبستگی مردم به انقلاب و ارزش ها حرکت کرده و به آنها احترام بگذارند.

حبیبی منش خطاب به اصحاب رسانه شهرستان گناوه افزود: می دانم که الان کار فرهنگی هیچ سود مادی ندارد و این ماهیت کار فرهنگی است و ما باید تلاش کنیم که به رسانه های مان و اصحاب رسانه کمک بکینم.

 وی خطاب به خبرنگاران و مسئولان نشریات شهرستان گناوه تأکید کرد: ما هم ادرات را موظف می کنیم که از نشریاتی که به نام این شهرستان منتشر می شوند، خریداری کنند و حتی اگر برای همه ما ممکن باشد باید مستقیماً به مطبوعات و رسانه ها کمک مالی بکنیم.

خطاب به کسانی که در وادی رسانه وارد می شوند گفت: واقعیت کار شما، کار فرهنگی است و در این وادی جای سرمایه گذاری، کارهای اقتصادی و… نیست والبته ارزش معنوی و انسانی آن بسیار بسیار بالاست.

فرماندار شهرستان گناوه در پایان خطاب به اصحاب رسانه شهرستان گناوه گفت: من تداوم این جلسات را بسیار مفید می دانم و ذهنیت ما نسبت به این نشست ها مثبت است.

مدیر داخلی هفته نامه صدای بندر نیز در این نشست به طرح سؤال در زمینه طرح نیمه تمام فاضلاب گناوه، گاز رسانی به گناوه، عدم راه اندازی جایگاه های سی ان جی و… اشاره کرد.

مدیر مسئول هفته نامه دریادلان هم به طرح سؤال از فرماندار در زمینه میدان ورودی گناوه از سمت دیلم، بحث کمک به نشریات شهرستان و سئوالاتی دیگر پرداخت.

مسئول خبرگزاری ایرنا در شهرستان گناوه نیز خواستار تشکیل انجمن صنفی رسانه های شهرستان گناوه شد و بر تسریع در این زمینه و پرداخت تسهیلات به خبرنگاران تأکید کرد.

بهروزی با اشاره به مشکلات مالی نشریات شهرستان و کمبود مطالعه نشریات در میان برخی مسئولین خواستار مشترک شدن ادارات این شهرستان با این نشریات در جهت رفع مشکلات آنها شد.

مسئول خبرگزاری بسیج در شهرستان گناوه هم بر حل مشکل خرده فروشان مواد مخدر توسط نیروی انتظامی تأکید و گفت: باید در مورد مصرف کنندگان این مواد هم سریع تر توسط نهادهای مسئول فکری شود.

خبرنگار دو هفته نامه فدک نیز خواستار پرهیز از رد صلاحیت ها ی کسانی شد که در انتخابات شوراها شرکت کرده و دیدگاه آنها با دیدگاه جناح حاکم متفاوت است و متذکر شد که اگر هم دخالتی سلیقه ای وجود داشته باشد، آن هم در کمترین سطح باشد.

در پایان نیز فرماندار و دیگر مسئولین شهرستان با صبر و حوصله به سؤالات تک تک اصحاب رسانه شهرستان پاسخ بایسته و لازم را دادند و در مجموع این نشست بیش از سه ساعت به طول انجامید.

در شهرستان گناوه در حال حاضر چهار خبرگزاری ایرنا، مهر، فارس، ایسنا و یک سایت خبری تحلیلی و چندین وبلاگ خبری در فضای مجازی مشغول به امر اطلاع رسانی هستند.

 در حوزه نشریات نیز این شهرستان دارای دوهفته نامه با نام های دریادلان و صدای بندر و دو دوهفته نامه با نام های فدک و ساحل نشینان است که یکی از آنها به علت مشکلات مالی غیر فعال است.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر