شما اینجا هستید

اخبار » شورای شهر جای ماجراجویی نیست!

یاداشتی در خصوص انتخابا ت شورای شهر گناوه

 

صدای بندر – سام شایسته:انتخابات شوراهای اسلامی شهر روستا بعد از روزهای پرهیجان و شاد  تبلیغات  پایان یافت و حالا دوستان منتخبی که با شعارهای ریز و درشت نظر مردم را برای دادن رای جلب نموده اند و به عضویت شوراهای شهر روستا درآمده اند باید با همه توان به دنبال محقق نمودن خواسته های شهروندان باشند. یقینا همراهی اعضای شورا با مردم و شهروندان و عدم خروج از وظایف ذاتی شورا می تواند اثرات مثبتی را در حوزه شهری و روستایی کشور پدید بیاورد.

اما حالا که انتخابات و تبلیغات و همه روزهای  خاص تبلیغات انتخاباتی تمام شده و شورای شهر در همه شهر ها آغاز به کار نموده، بد ندیدم مواردی را که طی این ایام به ذهنم آمده و یاداشت نموده بودم را در خصوص انتخابات شورای شهر در گناوه یاد آوری نمایم .

یک: استقبال پرشور جوانان

استقبال جوانان  از انتخابات شورای شهر امسال در گناوه بسیار پرشور بود واین مسئله علاوه بر حضور جوانان در پای صندوق رای، در کاندیداتوری بسیاری از جوانان تحصیل کرده گناوه ای در انتخابات شورا نیز نمود داشت. یقینا حضور جوانان با تجربه گناوه ای  در صحنه های مختلف جامعه می تواند در توسعه همه جانبه این شهر مهم تاثیر گذار باشد.

دو: جای خالی موسپیدان

همانقدر که حضور پررنگ جوانان گناوه ای در کاندیداتوری شورای شهر به چشم می آمد به همان اندازه عدم حضور با تجربه ها ، معتمدین و بزرگان شهر کاملا مشهود بود. این شانه خالی کردن ها بخصوص از افرادی که تجربه بیشتری در خصوص مدیرت شهری ،حوزه های مختلف اداری ،اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی  دارند غیر قابل پذیرش است. چون هرکس دل در گروه آبادانی  وپیشرفت  این بندر دارد باید ادای تکلیف نموده و وارد عرصه خدمت شود. به هر حال جای خالی موسپیدان با تجربه در میان اعضای فعلی کاملا مشود است.

سه :حضور بانوان باید تاثیر گذار باشد.

مثل خیلی شهرها و روستاهای دیگر استان در گناوه هم بانوان در کاندیداتوری شانه به شانه مردان رقابت کردند و امسال دوبانوی گناوه ای عضو شورا شدند. اما فقط حضور بانوان در شورا کافی است؟ یقینا  جواب این سوال منفی است و باید گفت  این کافی نیست.  متاسفانه در دوره های گذشته بانوان عضو شورا کمتر توانستند انتظارات لااقل جامعه زنان را برآورده کنند. یقینا وظیفه سنگینی بر دوش بانوان منتخب عضو شورا ی چهارم ، بخصوص در حوزه های خانواده، اجتماع ، ورزش بانوان، و… می باشد

چهار :شورا جای ماجراجویی نیست!

عضویت در شورای  شهر وظیفه ای مهم و سنگین است وحضور افراد و شخصیت های با تجربه ، کاردان مورد اقبال جامعه  رامی طلبد. شاید شرایط آسان و نسبتا باز ثبت نام شورا های شهرروستا اجازه بدهد هر شهروندی در هر موقعیتی برای عضویت در شورا ثبت نام کند. اما ما به عنوان شهروندان و برگزینندگان فارق از تعصبات قبیله ای ، قومی ، فامیلی و… باید با هوشیاری و آینده نگری افرادی را انتخاب کنیم که بتوانند به خوبی و بادرک صحیح شرایط بهترین تصمیم ها را برای اداره امور شهر بگیرند. چون قرار است منتخبین ما  در یک دوره چهار ساله شهر بزرگ ما را مدیریت کنند و در مواقع حساس و بحرانی به عنوان نماینده مردم اظهار نظر کرده و تصمیم های مهم بگیرند. متاسفانه در ایام تبلیغات انتخاباتی شورای شهر در گناوه  بعضی ماجرا جویی ها در ایجاد فضایی نه چندان جدی برای معرفی کاندیداها اتفاقاتی را رقم زد که نمی تواند مناسبت وضعیت شهر مهم و بزرگ گناوه باشد. هرچند نمی توان به انتخاب افراد نیز خرده گرفت ولی به نظر می رسد ماجراجویی ها و بازیگوشی های بعضی اشخاص  که در سکوت مسئولین محلی  نیز صورت گرفت  در بروز این اتفاقات بی تاثیر نبوده است .

وظیفه سنگین شورای شهر

بدون هیچ تعارفی باید گفت سه شورای  پیشین شهر گناوه علیرغم تلاش های خوبی که داشتند نتوانستند در خور نام و بزرگی شهر گناوه خدمات و برنامه ریزی مناسبی ارائه نموده  و تصویب و اجرا نمایند. انباشت حجم مطالبات مردم و اجرایی نشدن آنها وظیفه شورای چهارم را برای تصویب و اجرای طرح هایی برای توسعه این بندر توریستی  سنگین می کند. یقینا اعضای شورای چهارم  اگر با جدیت و اهتمامی که برای جلب آرای مردم در روزهای تبلیغات از آنها دیده شد در شورا نیز به فعالیت بپردازند می توان به  آینده این شهر بزرگ با خوشبینی نگاه کرد. در این راه شورای جوان و شاید کم تجربه چهارم نباید از مشاوره با نخبگان  اقتصادی ، عمرانی ،فرهنگی و.. شهر غافل شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر