شما اینجا هستید

اخبار » کارگردان گناوه ای مستند آیت الله بلادی را می سازد
گروه : اخبار

صدای بندر: در مراسمی با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری امام‌جمعه بوشهر، ساخت فیلم مستند آیت‌الله علم بلادی با عنوان «فتوایی برای بلاد» به کارگردانی مهدی تنگستانی در بوشهر آغاز شد.

به گزارش صدای بندر به نقل از فارس در مراسمی که در دفتر امام‌جمعه بوشهر برگزار شد، کار فیلم‌برداری فیلم مستند «فتوایی برای بلاد» که در مورد زندگی آیت‌الله سید عبدالله مجتهد بلادی بوشهری از علما و فضلای شناخته‌شده استان بوشهر است آغاز شد.

«فتوایی برای بلاد» روایتی از زندگی آیت‌الله حاج سید عبدالله مجتهد بلادی بوشهری است که مهدی تنگستانی نویسنده و کارگردان، حوزه هنری بوشهر تهیه‌کننده، مهرداد اسکویی مشاور کارگردان و راوی و صادق رسولی نیز مدیر رسانه و روابط عمومی این فیلم هستند.

فرید میرشکار معاون حوزه هنری بوشهر در حاشیه آغاز ساخت فیلم «فتوایی برای بلاد» گفت: از سال گذشته بر اساس رهنمودهای امام‌جمعه بوشهر مبنی بر توجه به زندگی علمای بوشهری، حوزه هنری تصمیم به ساخت فیلم مستند از زندگی علما گرفت و در نخستین مرحله کار، تصمیم گرفتیم فیلم مستند زندگی آیت‌الله علم بلادی ساخته شود.

کارگردان مستند «فتوایی برای بلاد» نیز اظهار داشت: این فیلم ۳۰ دقیقه زمان دارد و با ساختار آرشیوی و بازسازی تهیه و تولید خواهد شد و تحقیقات این کار به مدت ۸ ماه با حضور شماری از دانشجویان رشته تاریخ انجام شد.

مهدی تنگستانی افزود: برای ساخت این فیلم از تصاویر آرشیوی بوشهر در دهه ۳۰ و ۴۰ که بسیار نایاب هم هستند استفاده‌شده ضمن اینکه تعدادی فیلم نیز مربوط به دوره مشروطه خریداری‌شده است.

وی تصریح کرد: تصویربرداری فیلم که از امروز آغاز می‌شود در بوشهر و بخشی هم در شهرک غزالی تهران انجام می‌شود، این فیلم ۴۸ ساعت از زندگی آیت‌الله علم بلادی را به تصویر می‌کشد و اتفاقات قبل از سفر وی به شیراز تا سفر به شیراز را در برمی‌گیرد.

کارگردان «فتوایی برای بلاد» گفت: همیشه دوست داشتم در مورد روحانیت فیلم بسازم چراکه خود آخوندزاده هستم و نکته‌ای که در مورد زندگی آیت‌الله علم بلادی برای من جالب بود شخصیت کاوشگر وی است و در تحقیقات خود فقط به یک منبع اکتفا نمی‌کرد.

تنگستانی گفت: اگر همه برنامه‌های ما طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته پیش برود اواخر ماه مبارک رمضان یا شهریورماه امسال این فیلم اکران خواهد شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر