شما اینجا هستید

اخبار » احیاء ۲۷حلقه چاه تامین کننده آب آشامیدنی در استان بوشهر
گروه : اخبار

صدای بندر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با توجه به کاهش منابع آبی در استان ۲۷ حلقه چاه آب آشامیدنی در منطقه ‘سربالش’ که از منابع آبی استان به حساب می آید احیا و تجهیز می شود.

به گزارش ایرنا، کیقباد یاکیده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای اجرای این طرح ۲۸ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و تا پایان مهرماه اجرا یی می شود، افزود: هم اکنون ۱۱ حلقه چاه منطقه سربالش در سرویس است.
وی اظهار کرد: در گذشته چاههای سربالش ۶۰۰ لیتر آب قابل برداشت داشته است ولی با توجه به خشکسالیهای پی در پی و برداشتهای بی رویه، این میزان کاهش یافته که تلاش می شود با احیای مجدد این چاهها بتوانیم تا ۴۰۰ لیتر آب از آنها برداشت کنیم.
یاکیده افزود: حدود ۵۵ هزار مترمکعب آب در روز از سمت کازرون به بوشهر وارد می شود و با احیای چاههای منطقه سربالش امیدواریم ۱۰ هزار مترمکعب به آب ورودی استان اضافه شود.
وی با اشاره به وضعیت نامناسب آب استان بوشهر گفت: میزان آورد رودخانه شاپور از ۱۴۰ هزار مترمکعب به ۷۰ هزار مترمکعب کاهش یافته که در این شرایط ۵۰ درصد آب رودخانه را از دست داده ایم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: همچنین آب چشمه ساسان را نیز به عنوان یکی از منابع آبی استان از اول خرداد از دست داده ایم.
وی تصریح کرد: بجز شش حلقه چاه فعال برای تامین آب استان در ابتدای سال پنج حلقه چاه احیاء شده که با افزایش۱۰۰ لیتر در ثانیه، آب این چاهها به۲۹۰ لیتر در ثانیه رسیده اما هنوز هم با مشکلات جدی آب روبه رو هستیم.
یاکیده تاکید کرد: با توجه به وجود مشکلات جدی درمنابع آب ورودی از شهرستان کازرون به استان از جمله شهرستانهای بوشهر، دشتستان و تمامی شهرها و روستاهای کوچک و بزرگ استان با کمبود آب روبه رو هستند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال از مشترکان خانگی، نظامی و دولتی مطالبات دارد.
یاکیده افزود: از این میزان مطالبات ۳۳میلیارد ریال مربوط به مشترکان خانگی، ۲۵۰میلیارد ریال مشترکان نظامی و ۱۷میلیارد ریال نیز از دستگاههای دولتی است.
وی اضافه کرد: احداث آب شیرین کن ۷۰ هزار مترمکعبی بوشهر با همکاری نیروگاه اتمی در دستور کار بوده که پیگیری مدل مالی این پروژه در حال انجام است.
یاکیده گفت: با وجود کمبود منابع آب در استان اکثر مردم در مصرف آب با ما همراهی و همکاری داشتند، اما برخی دیگر در این بخش همکاری مناسبی نداشته اند و آسیب این مهم متوجه مشترکین مستقر در نقاط کم آب شهر ها و روستاها است.
یاکیده افزود: چهار هزار کیلومتر شبکه آبرسانی شهری در استان بوشهر وجود دارد که هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن نیاز به تعویض و بازسازی دارد و برای این کار دوهزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی گفت: این درحالی است که امسال تنها حدود چهار میلیارد تومان اعتبار برای این کار در نظر گرفته شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر