شما اینجا هستید

فرهنگ و هنر » رئیس دانشگاه پزشکی: بوشهر درردیف استان های ناامن غذایی کشور قراردارد

صدای بندر- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: براساس رده بندی وزارت کشور و بررسی های سازمان بهداشت جهانی این استان در بین استان های نا امن غذایی کشور قرار دارد.

به گزارش صدای بندر به نقل از ایرنا، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر روز چهارشنبه به نقل از دکتر علیرضا رئیسی در نشست با مدیران سازمان آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: به همین دلیل اصلاح امنیت غذایی استان بویژه برای دانش آموزان ضروری است.
وی اضافه کرد: در این ارتباط تشکیل کمیته هایی در زمینه امنیت غذایی و بهداشت محیط دانش آموزان باید در اولویت برنامه های مشترک سازمان آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرار گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: همچنین در سال تحصیلی جاری در تمامی مقاطع تحصیلی و از تمامی شهرستان های استان مدرسه و مدیران نمونه بهداشتی انتخاب و از آنان تقدیر خواهد شد.
رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: قرار گرفتن حوزه سلامت در میان مهمترین برنامه های دولت یازدهم نشان دهنده اهمیت موضوع سلامت است.
وی گفت: تنها ۲۵ درصد شاخص های موثر بر حوزه سلامت بر عهده وزات بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی است در حالی که ۷۵ درصد دیگر بر عهده سایر سازمان هاست و دولت و جامعه هر کدام به نوعی در آن سهیم هستند.
رئیسی افزود: اگر هر دولتی با نگاه عملیاتی و متعهدانه به موضوع سلامت توجه کند بدون شک دستیابی به شاخص های سلامت در جامعه اتفاق خواهد افتاد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این نشست گفت: با توجه به آغاز فصل سرما شیوع بیماری های تنفسی دور از انتظار نیست و براساس تحقیقات انجام شده شروع بسیاری از این بیماری ها از مدارس است.
دکتر عبدالمحمد خواجه ئیان افزود: باید اقدامات لازم در زمینه جداسازی دانش آموزان بیمار و جلوگیری از حضور آنان در کلاس انجام و با تجهیز کلاس ها به دستگاه تهویه از شیوع بیماری های تنفسی جلوگیری شود.
وی با اشاره به تعامل دانشگاه علوم پزشکی با سازمان آموزش و پرورش بیان کرد: تعامل با سازمان آموزش پروش با تاکید بر دو محور حفظ سلامتی و ایجاد محیطی سالم برای تامین سلامت دانش آموزان و نیز انتقال مفاهیم سلامت به دانش آموزان و خانواده های آنان است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهارکرد: در اجرای دستورالعمل کشوری برنامه آهن یاری این برنامه با پوشش ۱۰۰ درصدی مدارس استان صورت گرفت.
وی سلامت بوفه مدارس، اجرای طرح وارنیش فلوراید دهان و دندان و شناسایی پدیکولوز(شپش سر) با کمک مربیان مدارس را از دیگر اقدامات مشترک این دو سازمان عنوان کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: بهترین زمان آموزش و یادگیری در سنین پایین و از دوران ابتدایی است از این رو گنجاندن نکات بهداشتی در کتاب ها و آموزش در کلاس های درس می تواند اثرات ماندگاری در ذهن دانش آموزان داشته باشد.
ناصر کرمی برنامه های اجرا شده توسط دانشگاه علوم پزشکی در مدارس را بسیار مفید دانست و بیان کرد: حضور مربیان بهداشتی برای آموزش در صف صبحگاه به دانش آموزان را بسیار اثر بخش بوده است.
وی افزود: باید آموزش های لازم در زمینه مسائل بهداشتی در کارگاه ها و جلسات آموزشی به مربیان مدارس انتقال داده شود تا به حساسیت های مسائل بهداشتی بیش از پیش پی ببرند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر