شما اینجا هستید

فرهنگ و هنر » معاون وزیر: خسارت پرورش دهندگان میگو در استان بوشهر جبران می شود

صدای بندر- معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: با توجه به شیوع بیماری لکه سفید در سایت های پرورش میگو در استان بوشهر و زیان دیدن پرورش دهندگان، در این ارتباط پس از بررسی و ارزیابی میزان خسارت ها، برای جبران غرامت به آنها پرداخت می شود.

به گزارش صدای بندر به نقل ازایرنا، حسن صالحی روز سه شنبه در حاشیه نشست با استاندار بوشهر درجمع خبرنگاران افزود: با وجود تولید بیش از ۱۴ هزار تن و تامین ۷۰ درصد میگوی پرورشی کشوراز استان بوشهر درسال گذشته، ولی بیماری ها همیشه وجود دارند و امسال شیوع لکه سیفد در سایت های پرورشی میگوی استان بوشهر باعث شد تا میزان تولید به ۵۰ درصد پیش بینی شده در سال جاری معادل هشت هزار و ۵۰۰ تن کاهش یابد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه هنوز برداشت تمام نشده میزان کلی خسارت مشخص نیست ولی براساس بررسی صندوق بیمه محصولات کشاورزی ۷۰ درصد استخرهای پرورش میگو در استان بوشهر بیمه هستند.
صالحی اظهارکرد: همچنین به دلیل اینکه بیماری میگو در سایت های پرورش حادثه ای غیر قابل پیش بینی است، قرار است استاندار بوشهر در نامه ای به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور این مساله را در صندوق حوادث غیر مترقبه کشور مطرح و کمکی از این طریق به این صنعت شود.
وی یادآور شد: با پرداخت خسارتها و حمایت از صنعت پرورش میگو تلاش می شود کمترین ضربه به فعالان این صنعت وارد آید و همچنان این افراد با قوت کارشان را ادامه دهند.
صالحی افزود: با وجود اینکه در سالهای گذشته به دلیل تحریم ها امکان واردات مولد میگو وجود نداشته و با توجه به تحولات پیش آمده انتظار می رود سال آینده مولد سالم و خالص از کشورهای آمریکای لاتین وارد کنیم.
وی گفت: پیش بینی می شود امسال ۱۵ تا ۱۸ هزار تن میگوی پرورشی در کشور تولید شود.
رئیس سازمان شیلات ایران در باره صادرات میگو گفت: برای صادرات میگو علاوه بر بازارهای سنتی آسیای جنوب شرقی، اروپا، کشورهای خلیج فارس و خاورمیانه براساس توافق سال گذشته بازار روسیه و کشورهای اوراسیا که دارای ظرفیت بالایی است نیز اضافه شده است.
وی یادآور شد: علاوه بر این نیز صادرکنندگان ایرانی در نمایشگاه کشور چین شرکت کردند و در تلاش برای ایجاد بازار جدید میگوی پرورشی در بازار چین هستیم.
صالحی اظهار کرد: همچنین در دو سال گذشته تلاش کردیم میگو در سبد غذایی مردم کشور گنجانده شود و در این ارتبط روی تنوع فرآورده ها و حضور در نمایشگاههای شهرهای بزرگ کشور کارهای بزرگی انجام شده است.
وی در باره پرورش ماهی در قفس گفت: با وجود اینکه در این بخش از صفر شروع کرده ایم ولی پارسال سه هزار تن پرورش ماهی در قفس در دریای خرز داشتیم و براساس برنامه ریزی این میزان تا خرداد آینده باید به ۱۰ هزار تن برسد.
صالحی اظهار کرد: براساس برنامه ششم توسعه میزان تولید ماهی پرورشی در قفس باید به ۲۰۰ هزار تن برسد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر