شما اینجا هستید

ویژه » کتاب «بوشهر سرزمین آیین و مراسم» به بازار آمد
گروه : ویژه

صدای بندر: همزمان با هفته کتاب «بوشهر سرزمین آیین و مراسم» نوشته محمد مظفری به بازار آمد.
به گزارش صدای بندر؛نویسنده و پژوهشگر بوشهری در این‌ ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگاران از انتشار کتاب بوشهر سرزمین آیین و مراسم خبر داد.

وی افزود: این کتاب در حوزه آیین‌های نمایشی و شیوه‌های اجرای آیین و مراسم در استان بوشهر است و نویسنده جنبه‌های نمایشی این آثار را مورد تحلیل قرار داده است.

مظفری با اشاره به اینکه بوشهر از جمله استان‌هایی است که آیین‌های مختلفی در حوزه‌های سوگ، کار و تلاش، مذهب، نذرونیاز را از دیرباز در خود پرورش داده است، افزود: متأسفانه بسیاری از این آیین‌ها در حال فراموشی هستند و اگر ثبت و ضبط نشوند نسل‌های بعد از ما هیچ نشانه‌ای از آن‌ها نخواهند یافت.

وی افزود: در این اثر بیش از ۳۰ آیین و بازی نمایشی استان بوشهر معرفی‌ شده و همچنین به‌صورت تخصصی جنبه‌های نمایشی این آیین‌ها مورد تحلیل قرار گرفته است.

این پژوهشگر با بیان اینکه برای این پژوهش بیش از ۸ سال زمان صرف شده است، افزود: باید برای ثبت و نگهداری آثار ناملموس که نشان از تاریخ و فرهنگ این سرزمین دارند تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه کتاب بوشهر سرزمین آیین و مراسم در ۱۶۸ صفحه و توسط انتشارات دریانورد منتشر شده است، گفت: علاقمندان می‌توانند کتاب را از کتاب‌فروشی‌های استان تهیه کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر