شما اینجا هستید

فرهنگ و هنر » ۱۴نفر در استان بوشهر مبتلا به علائم "آنفلوانزا H۱N۱" شناسایی شد

صدای بندر- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: ۱۴ نفر در استان بوشهر که علائم بیماری آنفلوانزا h۱n۱ داشته‌اند شناسایی و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

به گزارش صدای بندر به نقل ازخبرگزاری تسنیم ، علیرضا رئیسی صبح امروز در نشست شورای اداری استان بوشهر با بیان اینکه آنفلوآنزا H1N1 به استان بوشهر هم رسید اظهار داشت: با توجه به فصل سرما و شیوع آنفلوآنزای H1N1 در استان بوشهر ۱۴ نفر مبتلا به این بیماری در استان شناسایی شده‌اند که یک نفر علائم مثبت شده که تحت درمان گرفته است.

وی با بیان اینکه هیچ تلفاتی در استان بوشهر گزارش نشده است تصریح کرد: تمامی بخش‌های درمان استان بوشهر برای مقابله با این نوع آنفلوآنزا آمادگی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با تاکید بر رعایت همه جانبه برای جلوگیری از انتشار این بیماری گفت: در این فصل تلاش شود ضمن اینکه روبوسی نشود کودکانی که دارای سرماخوردگی هستند از رفتن به مدرسه پرهیز کنند.

رئیسی با بیان اینکه مادران باردار و کودکان بیشتر در معرض خطر این بیماری هستند گفت: این افراد به کسانی که مبتلا به سرماخوردگی و یا مبتلا به آنفلوآنزا هستند نباید نزدیک شوند.

وی بابیان اینکه ویروس آنفلوانزا سبب کم شدن قدرت دفاعی و سطح ایمنی بدن انسان‌ها می‌شود بیان کرد: این ویروس به آسانی قابل انتقال به دیگران ونزدیکان در تماس با فرد آلوده است و بنابراین در حال حاضر مهمترین راه مقابله با این ویروس رعایت نکات بهداشتی توسط تمامی افراد است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر