شما اینجا هستید

اخبار » کالای غیرنفتی از گمرک های استان بوشهر صادر شد

tejaratصدای بندر- ناظر گمرکهای استان بوشهر گفت: در۹ ماه سال جاری بدون احتساب میعانات گازی ۱۲میلیون و۴۰۲ هزار تن کالای غیر نفتی به ارزش شش میلیارد و ۴۲۲ میلیون دلار از گمرکهای این استان به خارج کشور صادر شده است.

به گزارش صدای بندر به نقل از ایرنا، روابط عمومی ستاد نظارت گمرکهای استان روز شنبه به نقل از احمد پورحیدر افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۲۲ درصد افزایش و از لحاظ ارزش ۱ درصد کاهش نشان می دهد.
وی اظهارکرد: دراستان بوشهر ۱۳ گمرک وجود دارد که در این مدت گمرک های خارگ، گناوه، دیر، منطقه پارس جنوبی، کنگان، ریگ، بوالخیر، دیلم و منطقه ویژه اقتصادی بوشهر۱ و ۲، فعالیت صادراتی داشته اند و مابقی نیز در حوزه واردات کالاهای ملوانی و تعاونی مرزنشینان فعالیت می کنند.
پورحیدر ادامه داد: مقصد کالاهای صادراتی گمرک بوشهر به ترتیب کشورهای امارات متحده عربی ، هند ، قطر، کویت و ویتنام و عمده کالاهای صادراتی یادشده، روغن پایه تصفیه اول، نرمال پارافین، الکیل بنزن خطی، انواع ماهی، میگوی پرورشی و سیمان است.
ناظرگمرکهای استان بوشهر گفت: در این مدت یک میلیون و ۱۶۶ هزار تن کالا به ارزشی دو میلیارد و ۱۵۵ میلیون دلار از طریق گمرکهای استان بوشهر وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۴ و از لحاظ ارزش ۲۹ درصد کاهش داشته است.
وی، درآمد گمرکهای استان بوشهر در۹ ماه سالجاری را ۱۷ هزارو ۱۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این میزان درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۷درصد کاهش نشان می دهد.
پورحیدر بدون اشاره به میزان میعانات گازی صادرشده در ۹ ماه سالجاری از طریق گمرکهای استان بوشهر اضافه کرد: گمرکهای این استان رتبه نخست کشور را در زمینه صادرات کالاهای غیرنفتی به انضمام میعانات گازی کسب کرده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر