شما اینجا هستید

اخبار » امام جمعه دیلم: دولت یازدهم منشا خیر وبرکات زیادی بوده است
گروه : اخبار

صدای بندر: امام جمعه دیلم با بیان اینکه دولت های مختلف درطول انقلاب سکانداری نظام و مملکت را داشتند و هر کدام خدماتی ارایه دادند، گفت: دولت یازدهم منشا خیر و برکات فراوانی در عرصه های داخلی و خارجی بوده است.

به گزارشصدای بندر به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید ابوالحسن حسینی بوشهری شامگاه شنبه در نشست توسعه هم اندیشی با حضور استاندار بوشهر افزود: عملکرد مسئولان استان بخصوص استاندار در ارایه خدمت به مردم نیز زیاد بوده که باید نقاط قوت را ببینیم و نقاظ ضعف و خلاها را نیز با همدلی و هم افزایی برطرف کنیم.
وی با اشاره به فرامین رهبرمعظم انقلاب و اهتمام رئیس جمهوری در امر توجه به امور دینی و ترویج ارزش های اسلامی یادآورشد: طرح های عمرانی باید پیوست فرهنگی داشته باشند تا سبب نارسایی فرهنگی و ارزش های اصیل اسلامی نشود.
امام جمعه دیلم اظهارداشت: باتوجه به استعدادهای خوب جوانان در عرصه های مختلف ، توجه به تامین اعتبار ، امکانات و ایجاد زیرساخت های ورزشی، هنری و فرهنگی ضروری است تا آینده سازان ایران اسلامی بتوانند خلاقیت های خود را بخوبی بروز دهند.
وی راه اندازی حوزه علمیه خواهران و برادران در شهرستان دیلم را ضروری دانست و گفت: پیشرفت بنیه علمی دانشجویان و دانش آموزان این شهرستان با تخصیص اعتبار و مشاوران مدنظر مسئولان ذی ربط قرار گیرد.
حجت الاسلام حسینی بوشهری افزود: توجه به طرح روستا مرکزی نیز با درنظرگرفتن وسیله ایاب وذهاب برای دانش آموزان در انگیزه آنان به تحصیل نقش مهمی دارد.
امام جمعه دیلم، رسیدگی به مشکلات متقاضیان مسکن مهر، برخورد قاطع با پدیده زمین خواری و تقویت کشاورزی و فرصت های شغلی از جمله برداشتن موانع ته لنجی ، توسعه گمرک ، تکمیل لایروبی خور و استفاده از نیروهای بومی در شرکت های نفتی منطقه را از نیازها و خواسته های مردم این شهرستان ذکر کرد.
فرمانداردیلم هم گفت: در نشست های توسعه هم اندیشی باید نهایت استفاده را برای جلب مشارکت های مردم در شتاب توسعه مورد توجه قرار داد.
حسن اسماعیلی افزود: یکی از دغدغه ها و مطالبه های عمومی مردم تکمیل جاده دیلم به گناوه بود که با سرعت در حال تکمیل شدن است.
وی گفت: در راستای تحول نظام سلامت ازسوی دولت تدبیر وامید هفت پزشک متخصص در شهرستان دیلم که از دغدغه های مردم بود، مستقر شده اند.
فرماندار دیلم افزود: باتوجه به اینکه بخش بستری بیمارستان دیلم ایجاد شده نیاز به تجهیز دارد که امیدواریم با عنایت استاندار بوشهر تامین اعتبار شود.
وی گفت: بسترهای لازم برای رشد و توسعه شهرستان دیلم در قالب احداث منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر فراهم شده که اجرایی شدن این مهم در گرو تامین اعتبار ملی است.
اسماعیلی یکی دیگر از خواسته های مردم این منطقه را ارتقای گمرک از اداره به اداره کل عنوان کرد و افزود: استفاده از ظرفیت فرودگاه منطقه نفتی بهرگان برای عموم مردم شهرستان دیلم و گناوه ضروری است که دراین راستا رایزنی هایی با وزیر نفت انجام شده است.
فرمانداردیلم گفت: باتوجه به وجود فلات قاره نفتی بهرگان دیلم به عنوان یکی از چهارشرکت فلات قاره در کشور و شرکت های نفت وگاز ، این شهرستان فاقد دفتر نمایندگی است که باید در راه اندازی آن اقدام شود.
وی تامین اعتبار برای بندر گردشگری حماد را خواستار شد و افزود: با تکمیل این بندر فضای کسب وکار با محوریت بخش خصوصی و جذب گردشگر فراهم خواهدشد.
دراین نشست نمایندگان اقشار مختلف مردم شهرستان دیلم شامل نماینده شورای شهرستان، جوانان و ورزشکاران، کانون توسعه نیازها و مشکلات شهرستان را بیان و خواستار اهتمام جدی در برطرف کردن آنان شدند.
ایجاد اشتغال برای جوانان با اجرای به فرجام رسیدن برجام، تکمیل طرح لایروبی خور، راه اندازی تجارت در بندر امام حسن، انتقال اسکله صیادی، توسعه زیرساخت های گمرک، سرعت بخشی در آغاز عملیات منطقه ویژه اقتصادی شمال استان، احیای شرکت های صنعتی، استقرار دفتر نمایندگی مناطق نفت خیز، گردشگری، تهیه طرح گردشگری ساحل، مشخص شدن وضعیت سند دار شدن منازل مسکونی مردم از جمله مطالبه های مطرح شده در نشست هم اندیشی با استاندار بود.
اجرای موج شکن، تعیین تکلیف وضعیت ۱۳۶ واحد نیمه ساخت مسکن مهر، بهره مندی از سدچم شیر، توسعه طرح هادی، سرعت بخشی در تکمیل خوابگاه ورزش،استخر سرپوشیده و گازرسانی به مناطق شهری و روستایی نیز از دیگر خواسته های نمایندگان مردم شهرستان دیلم دراین نشست بود.
۸۱۹۴۲۳۱۳-۷۰۴۸۱۹۲۸

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر