شما اینجا هستید

اخبار » نامه گلایه آمیز هنرمندان خورموج به صدا و سیمای مرکز بوشهر
گروه : اخبار

سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ، مرکز بوشهر

احتراماً بدین وسیله مراتب شکوه و گلایهٔ خود را نسبت به سیاست‌ها و رفتار‌های آزاردهنده آن سازمان در خصوص پخش برنامه جشن انقلاب ویژه شهرستان دشتی اعلام و تقدیم می‌دارم ؛ امید آن که در آینده ، سیاست‌های آن سازمان در جهت احترام به مردم‌ و‌ اهالی فرهنگ و هنر مورد تجدید نظر جدی متولیان و سیاست‌گذاران محترم آن نهاد قرار گیرد.
متاسفانه این واقعیت را نمی‌توان انکار کرد که طی سال‌های اخیر ، مخاطبان صدا و سیما به شدت کاسته‌شده‌اند و تاسف‌بارتر آن است که شواهد نشان می‌دهد این موضوع کمترین اهمیت برای متولیان آن دستگاه عظیم نداشته‌است و کمتر دیده‌ایم که آن سازمان محترم گامی جدی و محکم در برداشتن دیوار جدایی و بی‌اعتمادی مردم برداشته‌باشد!
بسیاری از مسئولین ، دست‌اندرکاران و هنرمندان شهرستان دشتی با جدیت و تلاش بسیار و طی روزها سخت‌کوشی و فقط برای نشان دادن گوشه‌ای از جلوه‌های آداب ، فرهنگ ، هنر و … این منطقه غنی و پربار ، برنامه‌های متنوعی تدارک دیده‌بودند! اما با کمال تاسف آن نهاد که نقشی بسیار اساسی در ترویج و اشاعه ‌ارزش‌های بومی منطقه دارد ، همه را نقش بر آب نمود ؛ از برنامه نقالی کودکان هنرمند گرفته تا نمایش طنز ، سرود کودکان ، موسیقی تولیده شده در توصیف رشادت‌های شهید مهدوی ، معرفی صنایع دستی ( گلیم ، گبه و قالی بافی ) ،شعرمحلی و برنامه معرفی تعدادی از برجستگان منطقه دشتی ، همه و همه را دم تیغ سانسور خود بی‌نصیب نگذاشت و تنها به پخش چند تصویر کوتاه و مبهم و مغشوش و مثله شده اکتفا کرد .واقعاً باید پرسید این اندازه سانسور ، ارزش آن داشت که همکاران صدا و سیما رنج راه را برای ضبط برنامه ‌مورد‌نظر بر خود هموار کنند ؟! بگذریم از این که در این خصوص نیز آن سازمان به اعزام حداقل کادر فنی خود و تنها به اعزام سه نفر بسنده کرده‌بود!
در هر حال این همه بی‌مهری و بی‌اعتنایی بیش از آن که اسباب ناراحتی و تاسف شود ، موجب شگفتی و تاثر بسیار گشته‌است!!! واقعا بر ما نامعلوم است که دست‌اندرکاران صدا و سیما به چه اموری می‌اندیشند و چه چیزهایی را ملاک و معیار ارزش‌گذاری‌های خود فرض‌نموده‌اند اما آن چه از این رهگذر ، قابل انکار نیست ، بلند شدن روز‌به‌روز این دیوار جدایی بین مردم و آن نهاد است.
در هر حال این مسائل ، سبب آزردگی و‌ رنجش خاطر مردم و نیز اهالی عرصه‌های مختلف هنری و فرهنگی شهرستان دشتی شده‌است ؛ امید آن که ‌آن سازمان برای این بی‌مهری‌ها و بی‌اعتنایی‌های خود پاسخی قانع‌کننده داشته‌باشد. حمیدزارعی سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی دشتی

  1. ابریم

    دعوااخانوادگیست.بما ربطی نداره

  2. محمد ایراندوست

    دلیل اینکار این بوده که جناب اقای شهرام سروری هم مجری این برنامه بوده و هم تهیه کننده و کارگردان این برنامه . و اقای شهرام سروری خیلی وقته که از تهیه برنامه و اجرای خوب برای چنین برنامه هایی فاصله گرفته

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر