شما اینجا هستید

اخبار » مجلس نقالی تاریخ بوشهر اجرا شد
گروه : اخبار

خبر بندر: در چهارمین روز از برگزاری ویژه برنامه های روز بوشهر تاریخ بوشهر در قالب مجلس نقالی ودر حضور خیل علاقمندان روایت گردید.
محمد مظفری نویسنده،پژوهشگر و کارگردان تئاتر در خصوص برگزاری این برنامه گفت:نقالی یکی از شیوه های سنتی نمایش در ایران است که از دیرباز درایران رواج داشته ونقالان و پرده خوانان افسانه ها، داستان ها و قصه های تاریخی، مذهبی و ملی را در مکان های عمومی مثل قهوه خانه ها، میدان ها و دیگر مکان های عمومی اجرا می کردند.
وی افزود ما در گروه تئاتر ایلیا چند سالی است مجالس مختلف نقالی را با استفاده از زندگی قهرمانان ملی ومذهبی تولید و اجرا نموده ایم.
وی گفت: پیشنهاد اجرای مجلس نقالی تاریخ بوشهر از سوی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری بوشهر و مجری ویژه برنامه های روز بوشهر به گروه تئاتر ایلیا داده شد که با توجه به زمان کم متن این نمایش با استفاده از کتب تاریخی و اسناد و مدارک تاریخ بوشهر تهیه گردید و با حضور پنج نفر از هنرمندان این گروه آماده اجرا گردید.
این پژوهشگر بیان داشت در این نمایش تاریخ بوشهر در دوره های عیلامی، ساسانیان ، افشاریه، زندیه، قاچار و دوران معاصر از زبان نقالان روایت شده.
وی استفاده از موسیقی بومی و آیین های نمایشی بوشهری را از دیگر شاخص های این اجراها دانست و افزود: اجرای مجلس نقالی تاریخ بوشهر با نام بوشهر شهر دریاها، در محل عمارت ملک در یکی از محلات قدیمی شهر بوشهر برگزار شد که با استقبال خوب مردم و برگزار کنندگان روبرو گردید.
عکس ها از محسن طاهریان
DSC_5633

DSC_5611

DSC_5599

DSC_5594

DSC_5567

DSC_5518

DSC_5486

DSC_5484

DSC_5482

۴۴۴

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر