شما اینجا هستید

اخبار » اجرای موسیقی توسط یک خانواده هنرمند
گروه : اخبار

صدای بندر – حسین غلامی :در روز جمعه یکم شهریور ماه ۱۳۹۲ هنرمندان موسیقی بندر گناوه به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره هنرمند عزیز مرحوم ناصر عبدالهی به اجرای موسیقی پرداختند که این اجرا با استقبال بی سابقه مردم علاقمند و هنردوست در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر رو به رو شد.

این مراسم باشکوه  سه نوازنده هنرمند و چیره دست  داشت که همه از یک خانواده بودند پدر و دو فرزند هنرمندش  در این نشست موسیقی  نوازنده خردسال ویولن گناوه ای – آرین مهر صلاحی – و خواهر  نوجوان وی هنرنمایی کردند که اجراهای این دو مورد استقبال گسترده حاضران در سالن قرار گرفت.

در این اجرا هنرمند ۵ ساله شهرستان گناوه و استان بوشهر، قطعه فولکور ایرانی (نوایی-نوایی) را در دستگاه ماهور به همراهی دف علی جعفری و تمبک پدرش اجرا کرد.

تمرینات پیاپی او و خواهرش در کنار یکدیگر باعث شد که در موقع اجرا نیز این دو در کنار هم قرار گیرند. پدرآرین  در اینباره می گوید :آرین مهر روزانه علاوه بر بازی و سرگرمی های کودکانه خود، ساعاتی را نیز به تمرینات ویولن، نقاشی و یادگیری خواندن و نوشتن زیر نظر خواهر و مادر هنرمند و زحمتکش خود می پردازد.

خواهر هنرمندش – آهو – بلافاصله پس از اجرای برادر، اثری دیگر را به معرض عموم گذاشت.

این هنرمند نوجوان متفاوت از دفعه قبل این بار، یک آهنگ فولکور ایرانی در دستگاه شور سی با تنظیم استاد مرتضوی را با همراهی دف علی جعفری و تمبک پدرش اجرا کرد.

نوجوان ۱۴ ساله گناوه ای همزمان با موسیقی ایرانی، یادگیری موسیقی کلاسیک را نیز به اتفاق پدر و برادر خردسالش نزد استاد رضا ولی زاده در شیراز دنبال می کند.

در قسمت سوم نیز غلامحسین صلاحی با ویولن خود، هنرمندان عزیز شهر حسین رئیسی، علی جعفری و عبدالرسول احمدی را در قطعه ای ساخته زنده یاد ناصر عبدالهی همراهی کرد.

وی در پایان برای تمام هنرمندان شهر گناوه آرزوی توفیق کرده، از همکاری آقای رئیسی و پرسنل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گناوه تقدیر به عمل آورد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر