شما اینجا هستید

اخبار » زیباکلام در دیلم چه گفت؟
گروه : اخبار

خبر بندر:استاد دانشگاه تهران و تحلیل گر مسایل سیاسی کشور گفت: دولت روحانی درعرصه سیاست خارجی، بدنبال تنش زدایی و نمایش چهره ای متفاوت از جمهوری اسلامی با آنچه استکبار و صهونیستها و برخی عوامل آنها در منطقه و جهان از ایران ترسیم کرده اند، است.

به گزارش خبر بندر: صادق زیباکلام سه شنبه شب درهمایش نکوداشت ۲۴ خرداد در شهرستان دیلم استان بوشهر افزود: این سیاست در واقع ادامه
سیاستی است که دولتهای سازندگی و اصلاحات در عرصه سیاست خارجی پس از جنگ تحمیلی بکار گرفته بودند.
وی اضافه کرد: دولت روحانی هم اکنون هم باید مقابل تندورهای داخلی و هم در تقابل با تندروهای خارجی، تصمیم های مناسب را اتخاذ کند تا سیاست تنش زدایی را پیش ببرد و این کار آسان نیست.
زیباکلام ادامه داد: پس از برجام تلاش زیادی شد تا شرایط سرمایه گذاری خارجی در حوزه صنایع و انرژی فراهم شود اما اقدام هایی صورت گرفت که این تلاشها ره به جایی نبرد.
استاد دانشگاه تهران اظهارکرد: ازسوی دیگر، در آن طرف دنیا نیز برخی ها ازجمله جمهوری خواهان تندرو در آمریکا که به کمتر از نابودی جمهوری اسلامی راضی نیستند از این اقدام تندورهای داخل کشور استقبال می کنند.
زیباکلام در باره سیاست خارجی دولتهای نهم و دهم گفت: هنوز مشخص نشده میلیاردها دلار سرمایه گذاری دولت قبل درکشورهای ضعیف و کوچک به چه سرنوشتی دچارشده در حالیکه دولت قبل می گفت ما وارد حیات خلوت آمریکا شده ایم.
وی با اشاره به معضل بیکاری اظهارکرد: در حوزه داخلی مهمترین مشکل کشور بیکاری است و زمانی افق برای بیکارها روشن می شود که کشور در رونق اقتصادی باشد.
وی بیان کرد: بررسی و تحلیل عملکرد دولت یازدهم بدون محاسبه شرایط سخت و نابسامان کشور هنگام روی کارآمدن این دولت امکان پذیر نیست.
زیبا کلام گفت: در عرصه بین الملل فارغ ازاینکه تقصیر چه کسی بوده، مشکلات دولت کنونی بسیار بیشتر از زمان دولت قبل است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر