شما اینجا هستید

اخبار » فارسی‌ها و اصفهانی‌ها بیشترین سفر را به استان بوشهر داشته‌اند
گروه : اخبار

فارسی‌ها و اصفهانی‌ها بیشترین سفر را به استان بوشهر داشته‌اند
خبربندر: رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری استان بوشهر گفت: بیشترین تردد خودروی مسافران نوروزی به بوشهر از فارس، اصفهان و تهران بوده است.

به گزارش خبر بندر به نقل از خبرنگار مهر، مریم کریمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آخرین آمارهای کل تردد وسایل نقلیه در جاده‌های مواصلاتی و درون استانی بوشهر از ۲۴ اسفند پارسال تا دهم فروردین ماه ۹ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۸۲۱ تردد است.

رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر افزود: شاهد افزایش بیش از ۱۴ درصدی ترددهای خودرویی در جاده‌های درون استانی بوشهر در این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال هستیم.

افزایش ۸ درصدی ورود و خروج حودروها

وی ادامه داد: از کل تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان، ۴۱ درصد مربوط به پلاک خودروهای بوشهر بوده و استان‌های فارس (۲۳ درصد)، اصفهان (۶ درصد)، تهران (۵.۵ درصد)، خوزستان (۴.۹۳ درصد)، چهارمحال و بختیاری (۱.۹۴ درصد) و کهگیلویه و بویراحمد (۱.۸۵ درصد) بیشترین سهم تردد در استان داشته‌اند.

کریمی گفت: از ابتدای شروع طرح نوروزی تا روز گذشته بیش از ۸۱۸ هزار خودرو در ورودی استان و بیش از ۷۹۷ هزار خودرو در خروجی استان ثبت شده که هر دو نسبت به دوره مشابه پارسال هشت درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه میانگین سرعت خودروها در استان ۸۲ کیلومتر ثبت شده، خاطرنشان کرد: بیشترین سبقت غیرمجاز در محورهای کازرون-برازجان (کنارتخته-دالکی) و بالعکس، بوشهر-گناوه و بالعکس ثبت شده است.

بیشترین سرعت غیرمجاز در خروجی بوشهر

رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر افزود: بیشترین سرعت غیرمجاز در محورهای خروجی بوشهر، هندیجان-دیلم و بالعکس و ورودی بوشهر ثبت شده است.

کریمی در خصوص ماندگاری وسایل نقلیه در بوشهر نیز اظهار داشت: بر اساس محاسبات سامانه‌های برخط این اداره کل، ۱۵ درصد وسایل نقلیه یک تا سه روز، ۱۱.۲۴ درصد وسایل تا چهار روز و ۵.۱ درصد وسایل نقلیه یک تا دو هفته در استان مانده‌اند.

وی ادامه داد: چهار هزار و ۳۳۶ کیلومتر انواع بزرگراه، راه اصلی، فرعی و راه روستایی در استان بوشهر وجود دارد که از طریق ۶۰ دستگاه تردد شمار، ۱۹ دوربین نظارت تصویری، سه سیستم توزین در حال حرکت و ۴۸ سامانه ثبت تخلف، محورهای استان بوشهر مورد پایش برخط است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر