شما اینجا هستید

ویژه » مجلس با یک فوریت ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی بوشهر موافقت کرد
گروه : ویژه

 

خبربندر:  نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی بوشهر موافقت کردند که در صورت تصویب نهایی لایحه، خواسته و مطالبه دیرینه مردم استان بوشهر محقق خواهد شد.

به گزارش خبربندر: ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی بوشهر طی سال‌های گذشته یکی از مهمترین دغدغه‌ها و اولویت‌های مردم در استان بوشهر بوده است و چندین بار درخواست مطرح شد که تصویب نمی رسید.

مصطفی سالاری استاندار بوشهر در نخستین نشست شورای اداری استان بوشهر در سال جاری در ارتباط با اهمیت منطقه آزاد تجاری بوشهر اظهار داشت: این منطقه آزاد نه تنها برای بوشهر بلکه برای کشور هم به‌عنوان یک دستاورد تلقی می شود.

وی گفت: استان بوشهر بهترین و نزدیک ترین فاصله برای ایجاد دالان ارتباطی و ترانزیت کالای بین خلیج فارس و دریای خزر است و در صورت تصویب قرار نیست در منطقه آزاد بوشهر فقط کالا جابجا شود بلکه با پردازش و بسته بندی کالاها باید زمینه ایجاد ارزش افزوده و رونق اشتغال در منطقه را فراهم کرد.

سالاری تصریح کرد: در زمان حاضر برخی کشورهای همسایه کالاها را به صورت خام وارد و پس از پردازش و ایجاد ارزش افزوده که موجب اشتغال و رونق اقتصادی می شود اقدام به صادرات می کنند و اگر درست حرکت کنیم آن بازار را می توانیم درکشور خودمان ایجاد کنیم.

استاندار بوشهر گفت: در منطقه آزاد تجاری بوشهر هدف این نیست که کالاها را به صورت بسته بندی شده وارد کنیم بلکه هدف ما انجام کارهای بسته بندی و فرآوری و بعد صادرات و ترانزیت به کشورهای آسیای میانه است. استان بوشهر با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی که دارد این استعداد را بیش از هر استان دیگری دارد.

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی یک فوریت لایحه «ایجاد ۷ منطقه آزاد تجاری، صنعتی و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی» در دستور کار قرار گرفت که پس از توضیحات اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و نیز سخنان نماینده مخالف و موافق، نمایندگان با ۱۳۰ رای موافق، ۱۰۰ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از مجموع ۲۵۶ نماینده حاضر با یک فوریت یک لایحه موافقت کردند.

کلیات و جزئیات لایحه دولت پس از بحث و بررسی بر سر لایحه در کمیسیون اقتصادی، مجددا در صحن علنی بررسی خواهد شد.

در صورت تصویب نهایی این لایحه، به دولت اجازه داده می شود که در استان‌ بوشهر منطقه آزاد تجاری، صنعتی را در محدوده‌هایی که به تصویب هیئت وزیران می‌رسد ایجاد کند.منبع مهر

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر