شما اینجا هستید

اخبار » مردم استان بوشهر بیش از دو میلیارد تومان صدقه دادند
گروه : اخبار

خبر بندر:  مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از مشارکت دو میلیارد و ۳۸۶ میلیون تومانی مردم این استان در صندوق صدقات برای کمک به نیازمندان خبر داد.

به گزارش  خبر بندر: احمد لطفی  در جمع خبرنگاران با تقدیر از مشارکت خوب مردم بوشهر در کمک به نیازمندان گفت: کمیته امداد با مشارکت مردم در طرح های امدادی از قبیل اکرام ایتام و محسنین، صدقات و سایر طرح ها، علاوه بر ترویج و توسعه انفاق، احسان و نیکوکاری به دنبال بهره گیری از ظرفیت عموم مردم و خیران برای فقرزدایی و توانمندسازی نیازمندان در جامعه است.

لطفی با بیان اینکه شفاف سازی و ارائه گزارش عملکرد در کمیته امداد مهم ترین عامل برای اعتماد سازی مردمی است، افزود: این اعتماد سازی مردمی باعث افزایش مشارکت عمومی برای کمک به نیازمندان و در نهایت منجر به توانمند سازی خانواده های تحت حمایت و ریشه کردن فقر می شود.

وی با اشاره به نیت خیر و خدا پسندانه مردم  استان بوشهر گفت: مردم خیر اندیش استان در هشت ماهه نخست سال جاری دو میلیارد و ۳۸۶ میلیون تومان صدقه برای کمک به نیازمندان در اختیار کمیته امداد قرار دادند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر در خصوص نحوه هزینه ‌کرد صدقات توسط کمیته امداد نیز گفت: صدقات جمع آوری شده بر اساس موازین شرعی و دستور العمل های لازم در سر فصل های خدمات درمانی، کمک های موردی خاص، کمک به دانش آموزان نیازمند، هزینه های مسکن، معیشت و امور فرهنگی مددجویان هزینه می شود.

لطفی افزود: علاوه بر این موارد، اختصاص صدقات مردمی به موضوع ازدواج زوج‌های نیازمند و پرداخت وام‌های قرض الحسنه با سهم ۱۳درصدی از صدقات از دیگر محل‌های هزینه‌کرد صدقات مردمی است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه ۹۰ هزار ۲۸۹ صندوق بزرگ، متوسط و کوچک در معابر، اماکن و خانه های مردم استان وجود دارد، گفت: سه هزار و ۲۵۳ صندوق بزرگ، هزار ۶۸۷ صندوق متوسط و ۸۵ هزار ۳۴۹ صندوق کوچک با مشترک خانگی وجود دارد.

وی با تاکید بر این که هیچ مبلغی از کمک‌های مردمی صرف هزینه خدمات اداری و کارکنان نمی‌شود، افزود: تمامی کمک‌های مردمی که توسط کمیته امداد جمع آوری می‌شود بدون هیچ کم و کاستی در جهت مصرف نیازمندان واقعی جامعه مورد هدف می‌رسد.

لطفی با اشاره به روش‌های نوین و آسان پرداخت کمک‌های مردمی به ویژه در حوزه صدقات مردمی گفت: عموم مردم و خیران نیکوکار برای افزایش ضریب امنیت و سرعت در خدمت رسانی به نیازمندان می توانند با شماره گیری کد آنی‌ پرداخت #۰۷۷*۸۸۷۷* از طریق گوشی همراه خود در هر زمان و مکانی کمک‌های خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به دست نیازمندان برسانند./ مهر

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر