شما اینجا هستید

سرخط خبرها » عنوان شهرستان برخوردار از دشتی برداشته شود
گروه : سرخط خبرها

عنوان شهرستان برخوردار از دشتی برداشته شود
فرماندار دشتی خواستار برداشتن عنوان شهرستان برخوردار از دشتی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی هاشمی صبح شنبه در جمع مسئولین و مردم زلزله زده شهر شنبه اظهار داشت: اختصاص عنوان منطقه توسعه یافته در سالهای قبل برای شهرستان دشتی بسیار زود بود که این موضوع باعث شده مردم مالیات بیشتری بدهند و کارمندان از مزایای مناطق محروم دولت بی نصیب بمانند و به همین دلیل امروز قیمت زمین در شهرک صنعتی خورموج با شهرکها در سایر شهرستانها متفاوت است.

وی افزود: اگر این عنوان برداشته شود هم سرمایه گذاران امیدوارتر و هم دل صد ها خانواده کارمند شاد خواهد شد.

هاشمی خاطر نشان کرد:حادثه زلزله بیستم فرودین ماه سال گذشته باعث تخریب ۴۰ تا ۱۰۰ درصد منازل مسکونی،دولتی و عمومی شد که بحمد الله با همت مسئولین کار ساخت بیش از هزارو۶۰۰ واحد مسکونی،۱۳آموزشگاه،۴گلزار شهید، ۲زمین چمن مصنوعی و طبیعی، ۲۵ مسجد و حسینیه، خانه های بهداشت، پانسیون پزشکان، طرح هادی و مبلمان شهری وخط دو مداره برق آغاز شد که تعدادی از این پروژه ها به بهره برداری رسیده و تعدادی دیگر نیز در حال انجام و تکمیل است.

وی با اشاره به اینکه احداث هزارو۲۳۷ واحد مسکونی در فاز اول و ۳۷۳واحد در فاز دوم شروع شده از اجرای ۴۷ پروژه در حوزه های بهداشتی، تربیت بدنی، آموزشی، اماکن مذهبی، گلزار مطهرشهدا، مبلمان شهری و طرح هادی روستایی با مجموع اعتبار ۵۰۴ میلیاردو ۸۷ میلیون ریال در این مناطق خبر داد.

وی پروژه های احداث ۵خانه بهداشت، پایگاه اورژانس جاده ای،پایگاه بهداشتی،۱۵مسجد، ۷حسینیه،۶ طرح هادی روستایی وشهری، ۲چمن مصنوعی ویک زمین چمن طبیعی، ۴گلزار شهدا، بازسازی چهار مدرسه ابتدایی و ۳مدرسه راهنمایی را از پروژه های منطقه زلزله زده شنبه وطسوج نام برد.

هاشمی گفت: قبضهای آب وبرق که هم اکنون برای اهالی این مناطق صادر می شود با احتساب ۶ماهه اول سال گذشته است که امیدواریم این مشکل با تدبیر دکتر نوبخت حل شود.

وی بیان کرد: علی رغم اینکه برای ساخت هر واحد بیش از۳۱ میلیون تومان بصورت بلاعوض وتسهیلات بانکی در اختیار مردم قرار گرفته ولی همچنان منازل آنها نیمه تمام است که نشان از وضعیت نامناسب اقتصادی مردم وشغل ناپایدار آنها است.

وی با بیان اینکه هنوز برای بخش کشاورزی که در جریان حادثه زلزله سال گذشته دچار خسارت شده تسهیلاتی پرداخت نشده است یادآور شد: مسئولین ذیربط در ساخت امامزاده ها و بقاع متبرکه مناطق زلزله زده تسریع کنند.

فرماندار دشتی گفت:اگر جاده شنبه به دشت پلنگ احداث شود می توان با این کار مسیر رفت و برگشت ۳۲۰ کیلومتری را به مسیر رفت و برگشت ۴۰ کیلومتر کاهش داد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر