شما اینجا هستید

سرخط خبرها » آسیب های مذهبی شناسایی شود
گروه : سرخط خبرها

آسیب های مذهبی شناسایی شود

خبر بندر: معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر گفت: باید با تغییر شیوه‌ها و روش‌ها و با آسیب شناسی، مشکلات و مسایل مربوط در زمینه‌های مذهبی ریشه یابی و برطرف کرد.

به گزارش خبر بندر،حسن ابراهیمی در نشست شورای اقامه نماز و ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان گناوه افزود: دولت بر تلاش برای هموار کردن مسیر و آسیب شناسی و ارزیابی در زمینه شورای اقامه نماز و ستاد امر به معروف و نهی تاکید وافری دارد.

وی بیان کرد: بر اساس تأکید استاندار بوشهر، برگزاری جلسه‌های شورای اقامه نماز و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان‌های مختلف استان در اولویت قرار دارد تا وضعیت این مناطق پس از ارزیابی و آسیب شناسی جمع بندی و به مرکز ارسال شود.

ابراهیمی اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی توقعات در حوزه اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر بیشتر است و انتظار می‌رود حضور مردم به خصوص نسل جوان در اماکن مذهبی و نمازخانه‌ها پررنگ‌تر باشد.

وی ادامه داد: برای آشنایی هر چه بیشتر جامعه با مسائل مذهبی باید از توان افراد مذهبی، حوزه‌های علمیه و فضاهای مختلف مذهبی استفاده شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر اضافه کرد: فضای مجازی و رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی در افزایش ترویج مسائل دینی و مذهبی داشته باشند.

وی گفت: اگر خود را به ایمان، اعتقاد، قرآن، فهم و بینش واقعی تجهیز کردیم در اصلاح امور و ترویج خیر نیز موفق می شویم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر افزود: در ترویج و گسترش مسائل دینی باید زیبا حرف بزنیم، عمل کنیم و خود عامل باشیم و جوانان را به سمت اصل دین، باورها، مفاخر و علمای دینی سوق دهیم تا اگر فردی از ما نیز خطایی مرتکب شود جوانان آن عمل را از دید دین نبینند و دین زده نشوند.

فرماندار گناوه گفت: در این شهرستان اقدامات و تلاش‌های خوبی در زمینه اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر انجام گرفته که از همه اعضا و دست اندر کاران این برنامه‌ها درخواست می‌شود تا این فعالیت‌ها منعکس شود.

سید علی پاک نژاد افزود: در مساجد جامع و بازار و دیگر مساجد شهرستان نمازگزاران زیادی حضور می‌یابند، جوانان در کارهای مذهبی شرکت گسترده دارند و حوزه علمیه خواهران و برادران این شهرستان در زمینه‌های مختلف مشاوره مذهبی، برگزاری نماز جماعت، جشن تکلیف و مسائل مذهبی فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: در میان سازمان های مردم نهاد فعال شهرستان گناوه، سمن‌های قرآنی نیز تشکیل که در حوزه‌های مذهبی و قرآنی فعالیت می کنند.

پاک نژاد گفت: شورای اقامه نماز، سازمان تبلیغات اسلامی، مؤسسه های قرآنی و مذهبی و ائمه جمعه در شهرستان گناوه بسیار فعال هستند.

فرماندار گناوه گفت: در کمیته برنامه ریزی شهرستان به منظور گسترش فعالیت‌های قرآنی برای اداره های اوقاف و امورخیریه، تبلیغات اسلامی، حسینیه‌ها و مساجد، فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه‌های عالم اعتبار لازم در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: مجموعه این تلاش‌ها حاصل نگاه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه دولت تدبیر و امید به مسائل دینی و مذهبی است که همگام و همپای حوزه‌های علمیه و اماکن مذهبی در این زمینه تلاش کرده و حتی در این راستا برای اولین بار اعتباراتی برای حوزه‌های علمیه در نظر گرفته شده است./ ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر