شما اینجا هستید

سرخط خبرها » چهار فاز پارس جنوبی تا پایان امسال به بهره برداری می رسد
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر :معاون اول رییس جمهوری گفت: پیمانکاران میادین مشترک پارس جنوبی تعهد اخلاقی داده اند که تا پایان سال جاری چهار یا پنج فاز این منطقه را به بهره برداری برسانند.

به گزارش صدای بندر به نقل از خبرنگار ایرنا، «اسحاق جهانگیری» بعدازظهر دوشنبه پس از نشست با مدیران و پیمانکاران صنعت نفت و گاز در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی ، درباره این نشست اظهار داشت: اگر حدود ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز جدید به حجم گاز موجود کشور اضافه شود نه تنها در سال ۹۳ دغدغه ای برای تامین گاز کشور نخواهیم داشت، بلکه می توانیم فرصت های جدیدی را برای کشورهای خریدار گاز ایران ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه موضوع انرژی برای دنیا موضوعی بسیار مهم است ادامه داد: ایران یکی از مهمترین کانون هایی است که انرژی دارد.

معاون اول رییس جمهوری اضافه کرد: برای خیلی از کشورهای مهم دنیا بهترین منطقه ای که بتواند انرژی آنها را تامین کند ایران است و الان خواهان افزایش روابط خود با ایران هستند.

جهانگیری با بیان اینکه برای پاسخ به بسیاری از درخواست ها باید تولید گاز و نفت را افزایش دهیم اظهار داشت: این موضوع در میادین مشترک مهمتر است چرا که اگر ما بموقع سهم ملت ایران را برداشت نکنیم دیگران از سهم ما برداشت می کنند.

معاون اول رییس جمهوری نفت و گاز را نعمت بزرگ خداوند به ملت ایران دانست و اضافه کرد این مخازن نفت و گاز می تواند در رفاه مردم ایران نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای داشته باشد.

جهانگیری با بیان اینکه در سال های گذشته به دلیل محرومیت های ناشی از تحریم و برخی مسائل دیگر توسعه پارس جنوبی به کندی انجام شد گفت: به همین دلیل در سال گذشته به کمبود گاز در بخش وسیعی از کشور رو به رو شدیم.

وی تصریح کرد: نتیجه، آن بود که برای رساندن گاز به مردم مجبور شدیم گاز برخی از واحدهای صنعتی کشور را قطع کنیم.

معاون اول رییس جمهوری خاطر نشان کرد: امیدواریم در همین دولت اول آقای روحانی بقیه فازهای پارس جنوبی تکمیل شود و به بهره برداری برسد.

جهانگیری صبح دوشنبه در راس هیاتی متشکل از معاونانش، اکبر ترکان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برای بازدید از پارس جنوبی وارد عسلویه شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر