شما اینجا هستید

اخبار » وضعیت ناپایدار جوی حرکت شناورها از گناوه به جزیره خارگ را متوقف کرد

وضعیت ناپایدار جوی حرکت شناورها از گناوه به جزیره خارگ را متوقف کرد

صدای بندر: رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه گفت: با توجه به وضعیت ناپایدار جوی منطقه، حرکت همه شناورها از ترمینال مسافربری این بندر به جزیره خارگ به مدت پنج روز متوقف شده است.

به گزارش صدای بندر، کیامرث جوکار در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل اخطاریه‌های سازمان هواشناسی استان بوشهر فعالیت شناورها در این مسیر از روز پنجشنبه هفته قبل تا روز شنبه جاری متوقف شده بود که با تداوم وضعیت جوی ناپایدار، از روز جاری تا دوشنبه (فردا) همچنان امکان تردد وجود ندارد.

وی اظهارکرد: باتوجه به مسئولیت و وظیفه این اداره نسبت به حفظ سلامت و ایمنی مسافران در دریا، از سرگیری حرکت شناورها در این مسیر منوط به شرایط مناسب آب و هوایی پایدار است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه گفت: در زمان حاضر یک شناور مسافربری “مهبد” از بندر گناوه به جزیره خارگ فعالیت دارد و روزانه ۷۰ مسافر را در ۲ نوبت در این مسیر جابه جا می‌کند.

بندرگناوه در شمال استان بوشهر به عنوان پسکرانه بندر خارگ نقشی مهم در جابه جایی ساکنان و شاغلان در شرکت‌های نفتی، پتروشیمی و مایحتاج مورد نیاز مردم این جزیره دارد.

جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر محل استقرار بزرگترین پایانه صادرات نفت ایران در فاصله ۵۷ کیلومتری شمال غرب بندر بوشهر و ۱۷ مایلی گناوه واقع است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر