شما اینجا هستید

سرخط خبرها » بیمارستان سوختگی گناوه در حالت آماده باش قرار گرفت.
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: سرپرست بیمارستان سوانح سوختگی گناوه گفت: این بیمارستان به عنوان تنها بیمارستان استان بوشهر در بخش سوختگی برای پذیرش و ارائه خدمات مناسب به مصدومان احتمالی حوادث روزهای پایانی سال و به خصوص چهارشنبه سوری در آماده‌باش کامل است.

به گزارش صدای بندر؛ دکتر عصمت حیدری در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: آسیب‌های ناشی از آتش‌افروزی با مواد محترقه و منفجره در چهارشنبه‌سوری، تهدیدی جدی برای سلامت همه افراد بخصوص کودکان و نوجوانان است که هرگونه بی‌توجهی به نکات ایمنی و سهل‌انگاری در برپایی این مراسم می‌تواند زیان‌های جانی و مالی سنگین و غیرقابل جبرانی را در پی داشته باشد.

وی افزود: از والدین تقاضا داریم به دلیل ناآگاهی بسیاری از نوجوانان و جوانان از مخاطرات مواد محترقه و منفجره، آموزش‌ها و نکات لازم در مورد نحوه نگهداری و خطرات استفاده از این مواد را به فرزندان خود یادآور شوند.

سرپرست بیمارستان سوانح سوختگی گناوه تصریح کرد: امیدواریم در ایام پایانی سال از جمله مراسم چهارشنبه‌سوری اتفاقی رخ ندهد، اما اگر فردی دچار سوختگی سطحی شد به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه اندام سوخته خود را زیر آب معمولی قرار دهد تا علاوه بر تسکین درد، آسیب به عمق اندام نیز کاهش یابد.

وی ادامه داد: از شهروندان و هم استانی‌ها تقاضامندیم در صورت بروز هرگونه سوختگی در چشم یا دیگر اعضای بدن، به نزدیک‌ترین بیمارستان یا مراکز درمانی مراجعه کنند.

حیدری تاکید کرد: صدمات ناشی حتی سوختگی‌های کوچک و به نظر سطحی در اندام‌های حساس می‌توانند به‌ صورت تخصصی عمیق تشخیص داده شده و منجر به عفونت و مشکلات اساسی شوند.

بیمارستان سوانح و سوختگی ” چرومی ” شهرستان گناوه، تنها بیمارستان استان بوشهر در حوزه ارایه خدمات درمانی به بیماران سوختگی است.

در میان هفت بیمارستان سوختگی کشور که در مراکز استان‌ها قرار دارند، بیمارستان گناوه از قدیمی‌ترین و به عنوان تنها بیمارستان شهرستانی سوختگی ایران است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر