شما اینجا هستید

سرخط خبرها » پخش صدا ترفند شکارچیان متخلف برای دام انداختن پرندگان دراستان بوشهر
گروه : سرخط خبرها

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تنگستان استان بوشهر گفت: شکارچیان متخلف بتازگی با روش پخش صدای جنس ماده پرنده تیهو از بلندگو برای زنده گیری این پرندگان نر استفاده می کنند.

علیرضا نعمتی درگفت وگو با ایرنا افزود: دراین ارتباط در هفته جاری هفت شکارچی متخلف با این روش اقدام به زنده گیری پرندگان می کردند، دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: از این شکارچیان غیر مجاز۲۰قطعه تیهو،۱۰قطعه قمری، یکدستگاه پخش به همراه فلش میموری، بلندگو و سلاح ساچمه زنی به دست آمد.

نعمتی یادآورشد: این شکارچیان متخلف آسیب رسان به محیط زیست به مراجع قضایی معرفی شدند.

رییس اداره محیط زیست تنگستان اظهارکرد: مشارکت دوستداران محیط زیست در کنار تلاش نیروهای یگان حفاظت در صیانت از حیات وحش منطقه نقشی مهم داشته است.

این شکارچیان در فصل بهار که زمان جفت گیری پرنده تیهو استبا گذاشتن یک قطعه پرنده تیهوی ماده در قفس اطراف قفس را با حلقه هایی از نخ نایلونی شیشه ای رنگ که به سختی قابل دیدن است احاطه می کنند و پس از آن با پخش صدای تیهوی ماده از بلندگو پرندگان نر را که در اطراف هستند به سوی قفس می کشانند.

وقتی پرنده نر در کنار قفس برای پرنده ماده شروع به تک وتاب می کند، سرش وارد یکی از حلقه ها شده و حلقه نیز که نخ آنها از جنس نایلون است بلافاصله بسته می شود و پرنده نر به دام صیاد می افتد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر