شما اینجا هستید

اخبار » با همیاری خیرین: مرکز اهدای خون شهرستان دیلم افتتاح شد
گروه : اخبار

مرکز اهدای خون شهرستان دیلم با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و نهصد میلیون تومان جهت خرید تجهیزات، در زیربنایی به مساحت ۴۰۰ متر مربع راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران، این مرکز اهدای خون با حضور جمعی از مسئولین استانی و خیرین افتتاح شد.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر دکتر علیرضا باستین ضمن تشکر ویژه از خیرین و خانواده های آنها، در مورد این مرکز گفت: یک میلیارد و سیصد میلیون تومان از اعتبارات دولتی صرف خرید تجهیزات لازم برای این مرکز شده ، و ۶۰۰ میلیون تومان دیگر نیز از طرف خیرین، جهت تهیه تجهیزات، به این مرکز اهدا شده است. همچنین این مرکز دارای ۶ تخت خونگیری است که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هر هفته، آماده پذیرش اهداکنندگان خواهد بود.

دکتر علیرضا باستین اضافه گرد: ما خواهان افتتاح یکی از مجهزترین مراکز اهدای خون در استان بودیم و خوشبختانه مرکز دیلم، تمام مؤلفه های مورد نظر را دارد.

دکتر باستین ادامه داد: در صورت استقبال مردم از اهدای خون در این مرکز، در آینده ای نزدیک، یک مرکز آزمایشگاهی و تهیه فرآورده نیز در شمال استان راه اندازی می کنیم تا آزمایشهای مربوط به خون های اهدایی، در همین مرکز انجام شود.

در این مراسم، فرماندار دیلم، محمد اسدی با اشاره به خیرات متعدد مردم استان در زمینه سلامت گفت: مردمی مؤمن و متعهد به نظام اسلامی داریم که همواره تمام تلاش خود را در عمل به مسئولیت های اجتماعی به نحو احسن انجام داده اند.

در ادامه این مراسم امام جمعه دیلم، حجت الاسلام والمسلمین محمود اسدی با گرامیداشت یاد و خاطره خیرینی که خالصانه و صادقانه، مراکزی را در دیلم بنا کرده اند گفت: مرحوم صادقی چنان روح بزرگی داشت که همه داشته های خود را صرف خدمت به مردم کرد و این بسیار از خود گذشتگی می خواهد و از فرزندان مرحوم صادقی می خواهم که پرچم پدر را برافراشته نگه دارند .

حجت الاسلام اسدی خطاب به مدیرکل انتقال خون استان به نیابت از مردم این شهرستان ادامه داد: ما مردم دیلم امروز از تأسیس این مرکز بسیار خرسندیم، آرزو داشتیم همچین مرکزی در دیلم افتتاح شود چون پیش از این برای اهدای خون به صورت گروهی به گناوه می رفتیم، اما با افتتاح این مرکز، می توانیم این امر خداپسندانه را در خود دیلم انجام دهیم.

معاون سیاسی- امنیتی استاندار، اکبر پورات هم گفت: افتتاح مرکز اهدای خون در دیلم بسیار ضروری بود که این امر با کمک دولت خدوم و خیرین محترم محقق شد.

پورات ادامه داد: شاهد پیشرفت های خوبی در این شهرستان هستیم و همچنان با جدیت اجرایی شدن مصوبات سفر وزیر محترم کشور به استان پی گیری می شود.

در پایان این مراسم فرزند خیر مرحوم عبدالعزیز صادقی در مورد پدرش گفت: او اندوخته دنیوی اش را صرف توشه اخروی اش کرد و پس از مشورت با افراد مختلف و پی بردن به این نکته که مردم منطقه برای تأمین خون و فرآورده های خونی در مضیقه هستند، تصمیم گرفت در این بخش نیز توشه ای از خود به یادگار بگذارد.

در پایان صادقی ضمن تشکر از همراهی مدیرکل انتقال خون استان و مهندس ناصری در تأسیس این مرکز اهدای خون اضافه کرد: امیدواریم این بنا، یادگاری ارزنده باشد جهت خدمتگزاری به مردم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر