شما اینجا هستید

اخبار » بیماری قلبی اولین علت مرگ در شهرستان گناوه
گروه : اخبار

بیماری قلبی اولین علت مرگ در شهرستان گناوه است

خبربندر: مسئول واحد بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: در حال حاضر بیماری قلبی عروقی که اولین علت مرگ در دنیا و همچنین در کشور بوده، در استان بوشهر و شهرستان گناوه هم وضعیت به همین شکل است.

به گزارش خبر بندر به نقل از ایرنا، زهره گره به خبرنگاران اظهار کرد: در این راستا شهروندان لازم است عوامل خطر بیماری‌های قلبی عروقی را بشناسند و بر این اساس شیوه زندگی خود را اصلاح کنند.

وی گفت:آگاهی از عوامل خطر و اصلاح شیوه زندگی در واقع مهم‌ترین اقدام در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی است.

وی افزود: بیشتر مرگ‌ها ناشی از بیماری قلبی عروقی است که به شکل حملات قلبی و سکته‌های مغزی تظاهر می‌کنند.

مسئول واحد بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت ودرمان گناوه ادامه داد: برنامه سالانه پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی در این شهرستان از طریق خطرسنجی و مراقبت ادغام یافته، دیابت، فشارخون بالا و اختلافات چربی خون پیش‌بینی‌شده و در حال اجرا است.

گره گفت: در این ارتباط و در نیمه اول امسال تعداد هشت هزار و ۷۷۳ خطرسنجی و مراقبت از سکته‌های قلبی و مغزی در گناوه انجام شد که ۱۶۳ بیمار فشارخونی، ۱۹۰ بیمار دیابت، یکهزار و ۱۵۵ بیمار چربی خون و ۶۸۹ بیمار پره دیابت شناسایی شده است.

مسئول واحد بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان گناوه بیان کرد: امسال روز جهانی قلب با موضوع استفاده از راه‌هایی برای شناخت قلب و حفاظت از آن تعیین‌شده است و پیام اصلی آن با شناخت عوامل خطر بیماری قلبی عروقی، از قلب خود بهتر مراقبت کنید، است.

گره گفت: هدف از برگزاری روز جهانی قلب این است که افراد بدانند چگونه می‌توانند با انتخاب شیوه زندگی سالم و چند تغییر ساده در سبک زندگی خود سلامت قلب خود را حفظ کنند.

مسئول واحد بیماری های واگیر شبکه بهداشت ودرمان گناوه تصریح کرد: عوامل خطر اصلی بیماری‌های قلبی عروقی و سکته‌های مغزی شامل مصرف دخانیات و الکل، رژیم غذایی ناسالم و کم‌تحرکی است که به نوبه خود در افراد به شکل فشارخون بالا، قند خون بالا، کلسترول خون بالا، اضافه‌وزن و چاقی تظاهر می‌کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر