شما اینجا هستید

سرخط خبرها » آغاز اجراهای عمومی نمایش میدانی میرمهنا

محمد مظفری گفت : این نمایش به مناسبت سالروز اخراج هلندی ها از جزیره خارگ و هفته بزرگداشت روز خارگ در جزیره خارگ در دو روز و طی دو اجرا در میدان امام (ره) و سینما صدف به اجرا در آمد .

وی افزود: این نمایش روایتگر رشادت های مردم و جوانان استان بوشهر در مقابله با استکبار و چگونگی اخراج هلندی ها توسط میرمهنا بندرریگی و یارانش است.
مظفری خاطر نشان کرد : این نمایش در گروه تئاتر ایلیا و با حمایت سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر تولید شده و قرار است نمایش تا پایان سال در سراسر استان بوشهر به اجرا در آید.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ از هنرمندان گروه تئاتر ایلیا از شهرستان گناوه در این اثر حضور دارند گفت : میرمهنا بندرریگی از مبارزان ضد استعماری است که در سال ۱۱۴۵ هجری خورشیدی با مبارزه با اشغالگران هلندی و انگلیسی جزیره خارگ را آزاد کرد.
محمد زارع، علیرضا شریف، روح‌الله پورقصاب، حسین بهروزی، صادق رجبی، عبدالمحمد سراجی و یوسف لیراوی در نمایش “میرمهنا” نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی افزود: علی تیرنا به عنوان نوازنده نی‌انبان، علی سیفی نوازنده سازهای کوبه‌ای، آمنه فروردین طراح و دوخت لباس، حبیب قاسمی طراح و اجرای فضا، صادق نیک‌پرست سرپرست گروه و مهرداد محسنی دستیار کارگردان از دیگر عوامل این نمایش هستند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر