شما اینجا هستید

ویژه » هدف از اجرای طرح نظام سلامت دسترسی عادلانه مردم به خدمات پزشکی است
گروه : ویژه

صدای بندر : رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت :بیش از یک میلیون نفر از جمعیت استان بوشهر زیر پوشش خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی هستند.
به گزارش صدای بندر؛ دکتر علیرضا رییسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در نشست خبری خود با رسانه ها ضمن تشریح روند اجرای طرح نظام سلامت در استان بوشهر گفت: هدف اجرای این طرح گرفتن نقاط ضعف در حوزه سلامت است.
وی افزود : متاسفانه خود نظام سلامت نیز الان بیمار است و نیاز به درمان دارد و برای اینکار طرح نظام سلامت می تواند به این مهم کمک کند
دکتر رئیسی گفت: درطرح نظام سلامت چند هدف مد نظر است که عبارتند از دسترسی همه مردم به بیمه، عدالت در خدمات به مردم ،ارتقای بیمه همگانی،ماندگاری پزشکان در مناطق محروم ارتقا کیفیت ویزیت و کمک به بیماران صعب العلاج و دسترسی مردم به همه خدمات پزشکی
وی یکی از دستاوردهای مهم این طرح را پرداخت ۹۰درصدی هزینه درمان توسط دولت عنوان نمود و گفت:این اتفاق کمک بسیاری برای درمان مردم کرده وبا استقبال خوب جامعه روبرو گردیده است.
وی تصریح کرد: پرداخت هزینه درمان در روستا ها فقط ۵ درصد می باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود یکی دیگر از اهداف این طرح تلاش برای ماندگاری پزشکان متخصص در استان است که برای اینکار باید خدمات رفاهی ، حقوقی این عزیزان را بهتر کنیم .

وی تصریح کرد وضعیت هتلینگ بیمارستان های ما اکنون برای حضور همراهان بیمار مناسب نیست و در طرح نظام سلامت به دنبال بر طرف کردن این مشکل هستیم

دکتر رئیسی یکی دیگر از خدمات طرح نظام سلامت را پرداخت هزینه های بیماران صعب العلاج توسط دولت دانست و افزود : از این به بعد بیماران تالاسمی ،سرطانی ،پیوند کلیه ، دیالیزی،سوختگی ، روانی ،پیوند مغز استخوان،هموفیلی، گوژپشتی، همه هزینه هایشان توسط دولت پرداخت خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه فقط یک دستگاه ام ار آی در استان وجود دارد افزود باید مراکز ام ار ای در استان افزایش یابد
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به در حال حاضر ۹بیمارستان وابسته به این دانشگاه مجری طرح تحول نظام سلامت هستند ، گفت : در حال حاضر ماهیانه بیش از ۲۲۰۰ عمل جراحی در استان انجام می شود.
وی تصریح کرد بر اساس طرح نظام سلامت در استان کلیه بیمارستان ها و مراکز درمانی استان تجهیز خواهند شد..

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر