شما اینجا هستید

سرخط خبرها » رییس سازمان محیط زیست در بوشهر : تفاهم نامه ایجاد مشاغل سبز درکشورامضا شده است
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: رییس سازمان محیط زیست کشور گفت: تفاهم نامه مشاغل سبز میان این سازمان و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برای داشتن اقتصادی پویا و سبز در کشور امضا شده است.

به گزارش صدای بندر به نقل ازایرنا، معصومه ابتکار روزشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر افزود: براساس این تفاهم نامه سازمان محیط زیست مانع فعالیت های اقتصادی نیست بلکه برای هردخل و تصرفی درزمین باید مناسبات زیست محیطی آن بررسی شود.

وی اضافه کرد: از دل رعایت مسائل زیست محیطی باید مشاغل سبز را در حوزه تصفیه خانه ها، انرژی های پاک، مراکز بازیافت، انرژی های نو و فناوری های مربوط به بخش های مختلف گردشگری طبیعی ایجاد کرد.

ابتکار گفت: تلاش ما همگام زایی اقتصاد با محیط زیست و داشتن اقتصادی سبز است که آلوده کننده و تخریب کننده محیط زیست نباشد.

رییس سازمان محیط زیست کشور اظهار کرد: برای رسیدن به این هدف علاوه بر کمک دولت به همکاری و همراهی شوراها، سازمان های مردم نهاد، ائمه جمعه، حوزه و دانشگاه نیاز داریم.

وی یادآور شد: صرف سیاستگذاری قوانین و مقررات برای حل مشکلات محیط زیست کافی نیست بلکه در بخش فرهنگی نیز باید برنامه ریزی شود.

ابتکار گفت: وقتی درمعادلات فرهنگی و رفتاری ما محیط زیست جایی نداشته باشد، معلوم نیست به جایی برسیم به همین دلیل باید در این بخش آموزش های لازم انجام شود.

وی با اشاره به این که دولت اعلام کرده از رسانه هایی که مشکلات محیط زیست را فریاد می زنند استقبال می کند افزود: این سخن تجلی نقد پذیری دولت است و باید از این ظرفیت استقبال کرد.

رییس سازمان محیط زیست کشور گفت: ظرفیت دریا در توسعه صنعت و انرژی مبتنی بر محیط زیست باید باشد به همین دلیل رها شدن برنامه های محیط زیست در عسلویه قابل قبول نیست.

ابتکار یادآور شد: وزارت نفت نیز از سال گذشته در این زمینه برنامه های ویژه ای را دنبال می کند.

وی در باره بنزین بیان کرد: تغییر رویکرد دربحث بنزین آشکارترین چرخش و دستاورد بزرگ دولت تدبیر و امید در این حوزه است و امروز بنزین آلوده و خطرناک پتروشیمی به طور کامل از چرخه استان ها از جمله استان بوشهر به صورت کامل حذف شده است.

ابتکار گفت: فعالیت های بالا و پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی نباید منجر به حذف فعالیت های گردشگری شود.

وی با اشاره به سواحل زیبای خلیج فارس، جاذبه های گردشگری و جنگلهای حرا پارک ملی دریایی نایبند استان بوشهر افزود: فعالیت های اقتصادی از جمله پتروشیمی باید با حفظ جاذبه های گردشگری در مناطق انجام شود.

معاون رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۲۴خرداد گفت: حماسه ۲۴خرداد چرخشی در مناسبات کشوربود که به لطف خدا با همت مردم و تایید رهبر معظم انقلاب اتفاق افتاد.

وی بیان کرد: این چرخش درهمه مناسبات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و بین المللی حاکی از ضرورت ها و نیازهای کشور بود و دولت تدبیر و امید برآمده از این چرخش و مطالبات مردم بویژه نخبگان، دانشگاهیان و دلسوزان انقلاب شکل گرفت.

ابتکار اضافه کرد: دولت با وجود این که در شرایط سختی کار خود را آغاز کرده ولی از انگیزه و برنامه تخصصی قوی برخوردار است.

وی اظهار کرد: امروز همه پیکره دولت همگام با شاخص های تعریف شده برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز ۲۰ ساله و بهبود اقتصادی، کسب و کار، شرایط سرمایه گذاری فرهنگی اجتماعی واشتغال همراهی می کنند.

ابتکار گفت: باید از تجربیات گذشته درس بگیریم و نقشه راه علمی و درستی را به کار گیریم.

معاون رییس جمهوری یادآور شد: با توجه به این که محیط زیست در دولت گذشته محلی از اعراب نداشت و همین امر امروز ما را با مشکلات زیادی رو به رو کرده است.

وی ادامه داد: امروز می بینیم که دولت تدبیر و امید شروع کار خود را براساس محیط زیست گذاشت و این یکی از شاخص های دولت یازدهم است.

ابتکار یادآورشد: یکی از مولفه های مهم دولت در آمایش سرزمین، محیط زیست است که آیین نامه آن اصلاح و به تصویب دولت رسید و براساس آن مبنای همه برنامه های توسعه باید براساس شاخص های محیط زیست نوشته، تنظیم و ارزیابی شود

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر