شما اینجا هستید

سرخط خبرها » احداث چهار سد مخزنی در استان بوشهر
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: استاندار بوشهر گفت: چهار سد در استان بوشهر احداث و تا چهار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش صدای بندر به نقل از مهر، مصطفی سالاری عصر یکشنبه در نشست با مسئولان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اهمیت بسیار بالای منابع آبی اظهار داشت: استان بوشهر یکی از استان‌های خشک کشور است که بخش عمده آب استان از خارج از استان تامین می‌شود.

وی از ساخت چهار سد بزرگ و مخزنی در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: عملیات ساخت چهار سد مخزنی در استان بوشهر آغاز شده است و امیدواریم تا چهار سال آینده شاهد تکمیل و بهره برداری از این سدها باشیم.

استاندار بوشهر افزود: دشت پلنگ، باغان، باهوش و دالکی نقش بسیار مهمی در تامین اب مورد نیاز در استان بوشهر خواهند داشت و بسیاری از مشکلات آبی در این بخش کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: سدهای دشت پلنگ و باغان در شهرستان دشتی و جم در دست اجرا هستند که برای تامین اعتبار این سدها از طریق فاینانس اقدام شده است و بهره‌برداری از این دو سد، کشاورزی را در دو شهرستان یاد شده متحول خواهد کرد.

سد باهوش با اعتبارات دولتی ساخته می شود

سالاری از روند مطلوب ساخت سد دالکی خبر داد و اضافه کرد: سد باهوش با اعتبارات دولتی ساخته می شود که اعتبار مورد نیاز آن در سال جاری تخصیص می‌یابد.

وی با اشاره به اهمیت بسیار بالای انتقال اب از سد چمشیر به اراضی شهرستان‌های گناوه و دیلم استان بوشهر، بیان داشت: ۳۷ هزار هکتار از اراضی استان بوشهر از طریق شبکه‌های این سد آبیاری می‌شود که کشت دیم در این شهرستان‌ها جایگزین کشت دیم خواهد شد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه انتقال آب سد چمشیر باعث تحول بزرگی در کشاورزی استان می‌شود، تصریح کرد: باید راهکار مناسبی برای الگوی کشت و تعیین تکلیف زمین‌های این اراضی تعیین شود.

وی از ارائه تسهیلات ویژه به عشایر استان بوشهر خبر داد و تاکید کرد: عشایر نقش مهمی در تولید مواد پروتیئنی گوشتی دارند که باید حمایت‌های لازم از این قشر به خوبی صورت بگیرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر