شما اینجا هستید

سرخط خبرها » نمایشگاه فصلی ضربه‌ای جبران ناپذیر برپیکره اصناف دشتی است
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر:رئیس مجمع امور صنفی شهرستان دشتی گفت: برگزاری نمایشگاه فصلی در شهرستان باعث کند شدن فروش اصناف شده و ضربه‌ای بر پیکره اصناف است.

به گزارش صدای بندربه نقل ازخبرگزاری فارس ، مجید مختاری صبح امروز در گردهمایی اصناف، بازاریان، روسای اتحادیه‌های صنفی شهرستان دشتی که در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد اظهار داشت: خانواده بزرگ اصناف یکی از پر جمعیت‌ترین لایه‌های جمعیتی کشور را تشکیل می‌دهد و این بخش در حالی که هیچ هزینه‌ای برای دولت ایجاد نمی‌کند با تولید ۱۷٫۵ درصد از تولیدات ناخالص ملی نقش بسیار تاثیرگذاری در پویایی اقتصاد کشور دارد.

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان دشتی افزود: در این راستا نقش اصناف شهرستان با ویژگی خوداتکایی در راستای نیل به اهداف توسعه در بحث تولید، توزیع، اشتغال، کارآفرینی، رشد و توسعه اقتصادی بسیار قابل تامل است.

وی ادامه داد: حضور اصناف و اتحادیه‌ها در سطوح مختلف جامعه به ایجاد یک ارتباط و تعامل مستحکم بین این بخش و سایرادارات مرتبط با اصناف منجر شده است.

مختاری با بیان اینکه بازاریان و اصناف با همه مشکلات و کمبودهای موجود با جان و دل پای کار ایستاده‌اند تا مبادا خللی در بازار ایجاد شود، اضافه کرد: جامعه صنفی شهرستان با هدف جلب رضایتمندی مردم برپایه راستی، درستی، انصاف، مروت و خودباوری موجب می‌شود که ما شاهد بازاری آرام و بی‌تنش در جامعه اسلامی باشیم و این موجب دلگرمی برای تمام روسای اتحادیه‌ها شده است.
وی ادامه داد: اصناف دشتی مفتخر است با اهدای چهار شهید به انقلاب دین خود را ادا کردند و همواره در تمام مراحل پای به پای این نظام بوده، هستند و خواهند بود.

مختاری گفت: اتاق اصناف شهرستان با ۱۳ اتحادیه و یک نمایندگی در شهر کاکی در حال خدمت‌رسانی به دو هزار و ۸۱۶ واحد صنفی است.

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان دشتی از عدم همکاری بانک‌ها با اصناف دشتی انتقاد کرد و افزود: با وجود اینکه سرمایه ۵۰ درصد بانک‌ها از وجود اصناف است اما خدماتی که بانک‌ها در مقابل اصناف انجام می‌دهند غیر قابل قبول است و دیده نمی‌شود.

وی یادآورشد: خودروهای دوره‌گرد و دستفروشان موجب مشکلاتی برای اصناف شده‌اند که از شهرداری انتظارداریم افرادی که اقدام به مواد غذایی غیر بهداشتی در بلوار بسیج شهر خورموج می‌کنند نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام کنند.

مختاری یکی از مشکلات بازار را حضور پنجشنبه بازار خورموج عنوان کرد و افزود: انتظار داریم تا در صورت امکان پنجشنبه بازار را تعطیل یا به عصر پنجشنبه موکول کنند.

وی خواستار اهدای زمین برای صنوف آلاینده به خارج شهر شد و افزود: برگزاری نمایشگاه فصلی در شهرستان باعث کند شدن فروش اصناف شده و ضربه‌ای بر پیکره اصناف است.

مختاری یادآورشد: سال ۱۳۹۳ را با سه شعار اصناف، اخلاق و انصاف شروع کرده‌ایم و بازاریان با دولت در هدفمندی یارانه‌ها، توزیع سبد کالا، توزیع و تنظیم بازار و اصناف در طول تاریخ انقلاب در کنار دولتمردان بوده، هستند و خواهند بود و متاسفانه خدمات اصناف دیده نمی‌شود.

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان دشتی تاکید کرد: جامعه صنفی دشتی آرام‌ترین، بی‌تنش‌ترین و منصفانه‌ترین جامعه صنفی در استان بوشهر هستند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر